Abstrakt
The main problem of the paper is if tools elaborated to observe and evaluate online discussion tasks can be also applied in face-to-face context and b-learning scenarios. I will discuss the main features of those tools (Henri 1992; Gunawardena et al. 1997; Garrison et al. 2001; Newman et al. 1995; Wozniak et Silveira 2004) and focus specifically on those features which allow the negotiation of the aims and the course of the argumentative, thus inviting critical argumentation.
Bibliografia
Auriac-Peyronnet, E. 2004. Pensée réflexive et habilités argumentatives. In : Pallascio, R., Daniel M.-F., Lafortune, L. (eds.). Pensée et réflexivité. Québec (Sainte-Foy) : Presses de l’Université du Québec, 151–181.
Boisvert, J. 1999. La formation de la pensée critique. Théorie et pratique. Canada: De Boeck Université (Ed. du Renouveau Pédagogique).
Coste, D., North, B., Sheil, J., Trim, J. 2001. Cadre européen commun de références pour l’apapprentissage et l’enseignement des langues – apprendre, enseigner, évaluer. Paris : Conseil de l’Europe/ Les Editions Didier.
Deschryver, N. 2009. Apprentissage collaboratif en formation hybride. In : Revue Education & Formation e-290 <http://ute3.umh.ac.be/revues/index.php?revue=6&page=3> (stan na dzień/ abgerufen am/date of access: 20.12.2015), 79–92.
Ellis, R.A., Goodyear, P., Prosser, M., O’Hara, A. 2006. How and what university students learn through online and face-to-face discussion: conceptions, intentions and approaches. In: Journal of Computer Assisted Learning 22, 244–256.
Garrison, D.R. 1991. Critical thinking and adult education: a conceptual model for developing critical thinking in adult learners. In: International Journal of Lifelong Education 10/4, 287–303.
Garrison, D.R., Anderson, T., Archer, W. 2001. Critical Thinking, Cognitive Presence, and Computer Conferencing in Distance Education. In: The American Journal of Distance Education 15/1, 7–23.
Górecka, J., Nowicka, A. 2015. Uczenie się w interakcjach argumentacyjnych a tożsamość ucznia jako rozmówcy. In: Lingwistyka Stosowana 14/3, 41–55.
Gunawardena, C.N., Lowe, C.A. , Anderson, T. 1997. Analysis of a global online debate and the development of an interaction analysis model for examining social construction of knowledge in computer conferencing. In: Journal of Educational Computer Research 17/4, 297–431. <http://cde.athabascau.ca/coi_site/documents/Garrison_Anderson_Archer_ CogPres_Final.pdf> (stan na dzień/ abgerufen am/date of access: 20.12.2015).
Hanna, B.E., de Nooy, J. 2009. Learning language and culture via public Internet discussion forums. Basingstoke. New York: Palgrave Macmillian.
Henri, F. 1992. Computer Conferencing and Content Analysis. In: Kaye, A.R. (eds.). Collaborative Learning through Computer Conferencing: the Najaden Papers. Springer-Varlag: Berlin, 117–136.
Klus-Stańska, D. 2010. Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Mangenot, F., Penilla, F. (2009). Tâches, Internet et vie réelle. In : Le Français dans le monde, Recherches et applications 45, La perspective actionnelle et l'approche par les tâches en classe de langue. Paris : CLE International, 82–90.
Martin, D. 2005. Forum de discussion en formation des maitres. Apprentissage de la délibération collégiale. In : Deaudelin, C., Nault, T. (eds.). Collaborer pour apprendre et faire apprendre. La place des outils technologiques. Sainte-Foy, Québec : Presses de l’Université du Québec, 103–119.
Newman, D.R., Webb, B., Cochrane, C.1995. A content analysis to measure critical thinking in face-to-face and computer supported group learning. In: Interpersonal Computing and Technology 3/2, 56–77.
Scardamalia, M., Bereiter, C. 2006. Knowledge building: Theory, pedagogy, and technology. In: Sawyer, K. (eds.). Cambridge Handbook of the Learning Sciences. New York: Cambridge University Press, 97–118.
Walkiers, M., de Praetere, T. 2004. L’apprentissage collaboratif en ligne, huit avantages qui en font un must. In: Distances et savoirs 2/1, 53–75.
Weasenforth, B., Biesenbach-Lucas, S., Meloni, Ch. 2002. Realizing constructivist objectives through collaborative technologies; threaded discussions. In: Language Learning & Technology 6/3, 58–86.
Wozniak, H., Silveira, S. 2004. Online discussions: Promoting effective student to student interaction. In: Beyond the comfort zone: Proceedings of the 21st ASCILITE Conference Perth, 5-8 December 2004, Atkinson R., McBeath, C., Jonas-Swyer, D., Phillips, R. (eds). <http://www.ascilite.org/conferences/perth04/procs/pdf/wozniak.pdf> (stan na dzień/ abgerufen am/ date of access: 20.12.2015), 956–960.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).