„Sala samobójców” jako obraz współczesnej młodzieży uwikłanej w wirtualnej rzeczywistości
PDF

Słowa kluczowe

film and education
cyberbullying
addiction to the virtual world
virtual reality
youth

Jak cytować

Kanclerz, B. (2016). „Sala samobójców” jako obraz współczesnej młodzieży uwikłanej w wirtualnej rzeczywistości. Kultura-Społeczeństwo-Edukacja, 9(1), 69–83. https://doi.org/10.14746/10.14746/kse.2016.9.6

Abstrakt

The aim of this article is to analyze the contexts of teaching in the film „Suicide room”. At the outset they presented examples of the role of film in education. Subsequently was presented story of the film. An essential part of the article states while presenting the meanings of pedagogy we could see in the film. First of all, „Suicide Room” is a film whose story is firmly anchored in the contemporary world entangled in the net, with particular emphasis on two phenomena: cyberbullying and addiction to the virtual world. The film Suicide Room is also an interesting picture of the family. Also in the subjective reception, it is a film about loneliness and lost in the harsh reality of the modern world. This is an interesting picture being a prelude to multi-context discussion of the condition of individuals, families and generations living in the postmodern society.

https://doi.org/10.14746/10.14746/kse.2016.9.6
PDF

Bibliografia

Andrzejewska A. (2003). Nowe technologie informacyjne źródłem zagrożeń dla dzieci i młodzieży. „Opieka – Wychowanie – Terapia” nr 4, s. 5–8.

Castells M. (2001). The Rise of the Network Society. Oxford.

Cybal-Michalska A. (2014). Tożsamość młodzieży w perspektywie globalnego świata. Poznań.

Dijk J. (2010). Społeczne aspekty nowych mediów. Warszawa.

Huget P. (2001). Rodzinne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu u dzieci. [W:] B. Urban (red.) Dewiacje wśród młodzieży. Uwarunkowania i profilaktyka. Kraków.

Kilichowski M. (2011). Hiperstrukturalne uczestnictwo – postmodernistyczny wymiar życia młodzieży. [W:] H. Krauze-Sikorska (red.). Wymiary społecznego uczestnictwa w życiu. Między dzieciństwem a dorosłością. Poznań.

Krauz-Mozer B., Borowiec P. (2008). Teorie globalizacji jako przykład braku jednoznaczności współczesnych procesów zmiany. [W:] B. Krauz-Mozer, P. Borowiec (red.). Globalizacja-nieznośne podobieństwo? Świat i jego instytucje w procesie uniformizacji. Kraków.

Kurzępa J. (2005). Młodzież pogranicza – „świnki”, czyli o prostytucji nieletnich. Kraków.

Kurzępa J. (2012). Zagrożona niewinność. Zakłócenia rozwoju seksualności młodzieży. Kraków.

Pospiszyl I. (2008). Patologie społeczne. Warszawa.

Pyżalski J. (2012). Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży. Kraków.

Seweryn J. (2008). Uzależnienie od nowych mediów. Będzin.

Szafraniec K. (2011). Raport Młodzi 2011. Warszawa.

Szlendak T. (2012). Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie. Warszawa.

Wolski K. (2009). Preferowane style komunikowania się młodzieży a specyfika korzystania z Internetu. [W:] B. Szmigielska (red.). Psychologiczne konteksty Internetu. Kraków.

Netografia

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title, dostęp: 17.09.2015.

http://www.fundacja-first.com/, dostęp: 17.09.2015.

http://www.tvp.info/3942789/jestem-sentymentalny, dostęp: 17.09.2015.

http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/1,96856,6731904,Please__please__please.html, dostęp: 17.09.2015.

http://www.mmwarszawa.pl/artykul/jan-komasa-mowi-o-sali-samobojcowwywiad, 3241013,art,t,id,tm.html, dostęp: 17.09.2015.

http://www.filmweb.pl/film/Sala+samob%C3%B3jc%C3%B3w-2011-539509/awards, dostęp: 17.09.2015.