Studenci w świecie Internetu. Odniesienia do rodziny i związków partnerskich
PDF (Język Polski)

Schlagworte

Internet
students
family
partnership
emerging adulthood

Zitationsvorschlag

Milart, E. (2022). Studenci w świecie Internetu. Odniesienia do rodziny i związków partnerskich. Kultura-Społeczeństwo-Edukacja, 21(1), 257–271. https://doi.org/10.14746/kse.2022.21.16

Abstract

The article below presents the functioning of students who use the Internet in their family and partnership lives. Particular attention is paid to present developmental characteristics of youth taking into account the categories of family and partnership. The paper presents research on the functioning of adolescents in the selected categories. Own research analysis concerns showing how students use the Internet in both relationships.

https://doi.org/10.14746/kse.2022.21.16
PDF (Język Polski)

Literaturhinweise

Adamski, F. (2002). Rodzina, wymiar społeczno-kulturowy. Wydawnictwo Petrus.

Appelt, K., Wojciechowska, J. (2016). Zmiany społeczno-kulturowe jako kontekst wkraczania w dorosłość. W: A.I. Brzezińska, W. Syska (red.), Ścieżki wkraczania w dorosłość (s. 105–128). Wydawnictwo naukowe Wydziału Nauk Społecznych UAM.

Arnett, J.J. (2000). High hopes in a grim world Emerging Adults’ Views of Their Futures and „Generation X”. YOUTH and SOCIETY, 31(3), 267–286. https://doi.org/10.1177/0044118X00031003001 DOI: https://doi.org/10.1177/0044118X00031003001

Bee, H. (2004). Psychologia rozwoju człowieka (A. Wojciechowski, tłum.). Wydawnictwo Zysk i S-ka.

Brzezińska, A.I., Appelt, K., Ziółkowska, B. (2015). Psychologia rozwoju człowieka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Erikson, E.H. (2000). Dzieciństwo i społeczeństwo (P. Hejmej, tłum.). Dom Wydawniczy Rebis.

Erikson, E.H. (2004). Tożsamość a cykl życia (M. Żywicki, tłum.). Wydawnictwo Zysk i S-ka.

Erikson, E.H. (2012). Dopełniony cykl życia (C. Matkowski, tłum.). Wydawnictwo HELION.

Filipiak, M. (2009). Młodzież – próba definicji. W: G.E. Kwiatkowska, M. Filipiak (red.), Psychologiczne i społeczne dylematy młodzieży XXI wieku (s. 13–17). Wydawnictwo UMCS.

Gurba, E. (2016). Wczesna dorosłość. W: J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki (s. 287–312). Wydawnictwo Naukowe PWN.

Herbst, M., Sobotka, A. (2014). Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście wyborów edukacyjnych. Raport z badania. Instytut Badań Edukacyjnych. http://eduentuzjasci.pl/publikacje-ee-lista/raporty/212-raport-z-badania/mobilnosc-spoleczna-i-przestrzenna-w-kontekscie-wyborow-edukacyjnych/1169-mobilnosc-spoleczna-i-przestrzenna-w-kontekscie-wyborow-edukacyjnych-raport-z-badania.html

Malim, T., Birch, A. (1998) Introducory psychology. Bloomsbury Publishing PLC Raport z wyników. Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2011. (2012). Główny Urząd Statystyczny. https://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/lud_raport_z_wynikow_NSP2011.pdf

Share of Young adults aged 18–34 living with their parents by age and sex – EU-SILC survey. Eurostat. https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/ilc_lvps08/default,/table?lang=en

Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2020 r. (2020). Główny Urząd Statystyczny. https://stat.gov.pl/download/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5497/1/14/1/spoleczenstwo_informacyjne_w_polsce_w_2020_r..pdf

Trempała, J. (red.). (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN.