Abstract
In the article, pedagogy students’ attitutude towards identity “Other” has been discussed. Attention has been paid to the role of stereotype in shaping approach to identity “Other” students pedagogy. The importance of knowledge and education of future teachers about stereotypes, identity, and "Other" in the perception of the “Other”.Literaturhinweise
Bokszański Z. (2007). Tożsamości zbiorowe. Warszawa.
Czerniejewska I. (2006). O stereotypie kulturowym, czyli jak widzimy innych. [W:] A.W. Brzezińska,
A. Hulewska, J. Słomska (red.). Edukacja regionalna. Warszawa.
Karkowska M., Skalski T. (2010). Kultura, socjalizacja, tożsamość. Kraków.
Kawula S. (2008). Wielorakość kultur w dyskursie pedagogiki społecznej. Olsztyn.
Leppert R. (2010). Młodzież – świat przeżywany i tożsamość. Kraków.
Łobocki M. (2006). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków.
Marshall G. (red.). (2005). Słownik socjologii i nauk społecznych. Warszawa.
Pilch T. (red.). (2006). Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Warszawa.
Lizenz
Copyright (c) 2016 Beata A. Orłowska Orłowska
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Keine Bearbeitungen 4.0 International.