Abstract
This article is an attempt to show the relationship between the findings and the scenario film in the results of research conducted by Jacek Kurzępa and the film Piggies directed by Robert Gliński. This is an exemplification contribution to the debate on the role of film in education and educational function of the film, which can be an attractive and effective means of communication.
Literaturhinweise
Bauman Z. (2006). Płynna nowoczesność, przeł. T. Kunz. Kraków.
Coellen B. (2010). Świnki – polsko-niemiecka koprodukcja o prostytucji nastolatków na pograniczu. http://www.dw.com/pl/%C5%9Bwinki-polsko-niemiecka-koprodukcja-o-prostytucjinastolatk%C3%B3w-na-pograniczu/a-5664467, dostęp: 29.07.2015.
Cybal-Michalska A. (2006). Tożsamość młodzieży w perspektywie globalnego świata. Poznań.
Giddens A. (2010). Nowoczesność i tożsamość: „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, przeł. A. Szulżycka. Warszawa.
Gliński R. (2012). Robert Gliński cz. IV – Świnki – temat filmu. www.youtube.com, dostęp: 31.07.2015.
Idczak S. (2011). Koniec niewinności. http://www.cowbydgoszczy.pl/artykul-1938, dostęp: 30.07.2015.
Kurzępa J. (1998). Młodzież pogranicza – juma. Zielona Góra.
Kurzępa J. (2005). Młodzież pogranicza – „świnki”, czyli o prostytucji nieletnich. Kraków.
Kurzępa J. (2007a). Socjopatologia pogranicza. Zielona Góra.
Kurzępa J. (2007b). Zagrożona niewinność: zakłócenia rozwoju seksualności współczesnej młodzieży. Kraków.
Peret-Drążewska P. (2014). Współczesna młodzież postrzegana z perspektywy rówieśników. Studium teoretyczno-empiryczne. Poznań.
Lizenz
Copyright (c) 2017 Paulina Peret-Drążewska
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Keine Bearbeitungen 4.0 International.