Family as Enterprising Subject – Critical Analysis of the Infant Prodigy Discourse in Internet Portals for Parents
PDF (Język Polski)

Keywords

infant prodigy
parents internet portals
professionalization of parenting
entrepreneurship discourse
critical discourse analysis

How to Cite

Popow, M. (2014). Family as Enterprising Subject – Critical Analysis of the Infant Prodigy Discourse in Internet Portals for Parents. Kultura-Społeczeństwo-Edukacja, 6(2), 95–118. https://doi.org/10.14746/kse.2014.6.2.06

Abstract

The aim of this paper is to analyse the infant prodigy discourse in popular Polish internet portals for parents. As a result of Critical Discourse Analysis, key rhetoric strategies, constructing the representation of a child and its family, have been identified. Subsequently, the analysis of particular discursive strategies, including professionalization of parenthood and discursive construction of a family as an entrepreneur of the self, have been conducted.
https://doi.org/10.14746/kse.2014.6.2.06
PDF (Język Polski)

References

Adamski F. 1991.Wychowanie w rodzinie. Kraków.

Allen D.E., P.F. Anderson. 1994. “Consumption and Social Stratification: Bourdieu's Distinction”. Advances in Consumer Research 21.

Andrukowicz W. 2012. By dziecko było geniuszem. Wprowadzenie do edukacji komplementarnej. Kraków.

Bauman Z. 2007. Płynne czasy. Życie w epoce niepewności. Warszawa.

Brӧkling U. 2005. „Upłciowienie przedsiębiorczego Ja”. Distinktion 11: 7-25.

Charkiewicz E. 2009. Gender i opieka w reformie systemu ochrony zdrowia. Biblioteka On-Line Think Tanku Feministycznego.

Cricket and National Identity in the Postcolonial Age. 2005. Red. S. Wagg. New York.

Dyrda B. 2000. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć jako niepowodzenie szkolne uczniów zdolnych: diagnoza i terapia. Kraków.

Fairclough N., A. Duszak. 2008. Krytyczna analiza dyskursu – nowy obszar badawczy dla lingwistyki i nauk społecznych. W Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, 7-29. Kraków.

Florida R. 2010. Narodziny klasy kreatywnej, przeł. T. Krzyżanowski, M. Pękała. Warszawa.

Ghandi L. 2008. Teoria postkolonialna: wprowadzenie krytyczne, przeł. J. Serwański. Poznań.

Harris D. 2013. Leisure and Higher education W Routledge Handbook of Leisure Studies, 413-422. New York.

Hondagneu-Sotelo P., E. Avila. 1997 “I’m here, but I’m there”: The Meanings of Latina Transnational Motherhood”. Gender & Society 11: 548-571.

Kasperski E. 2012. „Romantyzm i poprzednicy. Wokół dyskursów prefundacyjnych”. Świat testów. Rocznik Słupski 10: 5-22.

Klus-Stańska D. 2008. Między wiedzą a władzą. Dziecięce uczenie się w dyskursach pedagogicznych. W Rozwijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy, 59-73. Bydgoszcz.

Kosyra-Cieślak T. 2013. Praca z uczniem zdolnym na lekcjach języka polskiego i zajęciach pozalekcyjnych. Warszawa.

Limont W., J. Cieślikowska, D. Jastrzębska. 2012. red. Zdolni w szkole, czyli o zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych. Poradnik dla nauczycieli i wychowawców. Warszawa.

Ludzie na huśtawce. Migracje między peryferiami Polski i Zachodu. 2001. Red. E. Jaźwińska, M. Okolski. Warszawa.

Michałowska D.A. 2013. Neoliberalizm i jego (nie)etyczne implikacje edukacyjne. Poznań.

Nochlin L. 2007. “Dlaczego nie było wielkich artystek?”. Unigender 1 (3).

Ortner S.B. 1982. Czy kobieta ma się tak do mężczyzny, jak „natura” do „kultury? W Nikt nie rodzi się kobietą, 112-141. Warszawa.

Parsons T. 1969. Struktura społeczna a osobowość, przeł. M. Tabin. Warszawa.

Ramaekers S., J. Suissa. 2010. The Scientization of the Parent-Child Relationship. W Negotiating Childhood, 179-191. Oxford.

Rousseau J.J. 1955. Emil, czyli o wychowaniu, przeł. W. Husarski, t. 1-2. Wrocław.

Sancar C., M. Sancar. 2012. “Neoliberal Mechanisation of Education”. TOJET: The Turkish Journal of Educational Technology 11 (3): 246-254.

Skórczewski D. 2010. „Kilka myśli o romantyzmie i Słowackim z postkolonializmem w tle”. Słupskie Prace Filologiczne. Seria: Filologia Polska 8: 17-143.

Sztop-Rutkowska K. 2007. „Meandry dialogu. Polacy i Żydzi w dyskursie prasowym międzywojennego Białegostoku”. Przegląd Socjologii Jakościowej 2 (3): 63-81.

Urbańska S. 2010. Profesjonalizacja macierzyństwa jako proces odpodmiotowienia matki. Analiza dyskursów poradnika „Twoje Dziecko” z 2003 i 1975 roku. Biblioteka On-Line Think Tanku Feministycznego.

Urbańska S. 2010. „Cała Polska liczy eurosieroty”. Panika moralna i płeć w wykluczeniu oraz stygmatyzacji rodzin migrantów”. Kultura i Społeczeństwo 3: 61-88.

Zierkiewicz E. 2011. Poradnik jako podręcznik życia. Krótka refleksja na temat historii gatunku. W Podręczniki i poradniki. Konteksty. Dyskursy. Perspektywy, 109-129. Kraków.