Abstract
In this article author will approximate the concept, history and organization of the health promoting school. Successively the key concepts for this model: health, health behaviors, lifestyle health promotion, health education and prevention will be discussed. The author shows how much importance they have for the practical dimension of this project’s rationale and theoretical assumptions.References
Karski J. 2007. Praktyka i teoria promocji zdrowia. Warszawa.
Kasperek E. 1999. Zachowania prozdrowotne nauczycieli. Poznań.
Kulmatycki L. 1999. „Co to jest szkoła promującą zdrowie”. Lider 12: 7-13.
Majewicz P. 2011. Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna – przedmiot, cele, zadania. W Psychologia zdrowia dzieci i młodzieży. Perspektywa kliniczna, 121-135. Kraków.
Majewicz P. 2011. Edukacja zdrowotna jako podstawowa forma promocji zdrowia wśród dzieci i młodzieży. W Psychologia zdrowia dzieci i młodzieży. Perspektywa kliniczna, 135-145. Kraków.
Parsons T. 1969. Struktura społeczna a osobowość. Warszawa.
Syrek E., K. Borzucka-Sitkiewicz. 2009. Edukacja zdrowotna. Warszawa.
Woynarowska B. 1995. Edukacja zdrowotna w szkole. Warszawa.
Woynarowska B. 2000. Zdrowie i szkoła. Warszawa.
Woynarowska B. 2007. Edukacja zdrowotna. Warszawa.
Woynarowska B., M. Sokołowska. 2000. Szkoła promująca zdrowie. Doświadczenia dziesięciu lat. Warszawa.
Woynarowska B, M Sokołowska. 2001. Ścieżka Edukacyjna – edukacja prozdrowotna i promocja zdrowia w szkole. Warszawa
Woynarowska B., M. Sokołowska. 2006. Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole. Warszawa.
License
Copyright (c) 2017 Tomasz Herman
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.