Abstrakt
The purpose of this article is to present the project Holocaust Emotion Cards, which was created as part of the course Innovation and Entrepreneurship for Holocaust Memory, run by Western Galilee College. In the first part of the presentation, we will present the assumptions and concepts of the project, as well as the process of creating the cards. In the second part, we will discuss the cards themselves and the way to use them in educational work.
Bibliografia
Bartov, O. (2016). The Holocaust as Genocide. Experimental Uniqueness and Integrated History. In: Probing the Ethics of Holocaust Culture. Eds. C. Fogu, W.Kansteiner, T. Presner. Cambridge: Harvard University Press, pp. 319–331.
Kolarić, A., Taczyńska, K. (2022). Pedagogy of Care: Building a Teaching and Learning Community. “Slavia Meridionalis” 2022, No 22. DOI: https://doi.org/10.11649/sm.2890
Leociak, J., Tomczok, M. (2021). Afektywny kicz holokaustowy – wprowadzenie. „Zagłada Żydów. Studia i Materiały”, No 17, pp. 17–43. DOI: https://doi.org/10.32927/zzsim.870
Strelau, J., Doliński, D. (eds.) (2016). Psychologia akademicka. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Szwajca, K. (2008). Tortura i nakaz pamięci. Drugie pokolenie Ocalonych z Holocaustu. In: Pamięć wędrówki. Wędrówka pamięci. Eds. A. Lipowska Teutsch, E.Ryłko. Kraków: Towarzystwo Interwencji Kryzysowej, pp. 10–20.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Katarzyna Taczyńska, Kamila Pałubicka
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.