Abstrakt
The aim of this article is to present various innovative solutions, which can be used in foreign language teaching and learning. The essence of the discussion is the attempt to systematise the suggestions in the field of glottodidactics, which enable to fulfil the paramount aim of foreign language learning and teaching, that is the development of the cross-cultural competence.Bibliografia
Byram, M. i in. 2011. Autobiografia spotkań międzykulturowych. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.
de Cillia, R., Haller, M., i B. Kettemann. 2005. Innovation im Fremdsprachenunterricht. Frankfurt am Main: Peter Lang.
Doyé, P. 1995: „Lehr- und Lernziele”. (w) Handbuch Fremdsprachenunterricht. (red. K.R. Bausch, H. Christ i H.J. Krumm). Tübingen/ Basel: Francke Verlag, str. 161-166.
Gajek, E. 2004. Edukacja językowa w Unii Europejskiej. Informator i przewodnik internetowy dla nauczycieli. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Heyd, G. 1997. Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht (DaF). Narr Verlag: Tübingen.
Karpeta-Peć, B. 2008. Otwarty, aktywny, samodzielny … Alternatywne formy pracy. Przewodnik dla nauczycieli języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Krumm, H. J. 1995: „Interkulturelles Lernen und interkulturelle Kommunikation”. (w) Handbuch Fremdsprachenunterricht. (red. K.R. Bausch, H. Christ i H.J. Krumm). Tübingen/ Basel: Francke Verlag, str. 156-161.
Paradies, L. i H.-J. Linser. 2008. Differenzieren im Unterricht. Berlin: Cornelsen Scriptor.
Torenc, M. 2007. Nauczanie miedzykulturowe – implikacje glottodydaktyczne. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT.
Netografia
Biała Księga Dialogu Międzykulturowego. Żyjemy razem równi w godności. Online: http://www.coe.int/dialogue; http://www.coe.int/t/dg4/intercultural (DW 15.01.16).
Peschel, F: Stufenmodell des Offenen Unterrichts. 2005. Online: http://www.uni-konstanz. de/ag-moral/lernen/11_offenes-lernen/ou_stufenmodell_peschel_dateien/in fo.htm (DW 04.09.15).
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Beata Karpeta-Peć
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).