Abstrakt
Teacher personal theories bridge a gap between theory and practice. Teacher training offers an opportunity for the trainee to become aware of their personal theories of practice and for these to be shaped . This article focuses on the role of reflection in the development of teacher personal theories of practice while training teachers of French as a foreign language. An interpretive analysis of messages posted on an Internet discussion forum for teacher trainees reveals how reflective students modify their personal theories on teaching by articulating theory and practice.
Bibliografia
Combs, A. W. i in. 1978. The Professional Education of Teacher. Boston Allyn and Bacon, Inc.
Komorowska, H. 2008. „Samoocena w kształceniu i doskonaleniu nauczycieli – nowe rozwiązania europejskie”. [w:] Jaroszewska, A. i Torenc, M. (red.). Kultury i języki. Poznawać - uczyć się – nauczać. Warszawa: Instytut Germanistyki Uniwersytet Warszawski. 71-80.
Kwiatkowska, H. 2008. Pedeutologia. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Mizerek, H. 1999. Dyskursy współczesnej edukacji nauczycielskiej. Olsztyn: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski.
Newby, D et al. 2007. Portfolio européen pour les enseignants en langues en formation initiale. Conseil de l’Europe.
Polak, K. 1999. Indywidualne teorie nauczycieli. Geneza, badanie, kształtowanie. Kraków: WUJ.
Rubacha, K. 2008. Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Schön, D. 1983. The Reflective Practitioner. New York Basic Books.
Siek-Piskozub, T., Strugielska, A. 2008. „Osobiste teorie ucznia i nauczyciela”. [w:] Jaroszewska, A. i Torenc, M. (red.). Kultury i języki. Poznawać - uczyć się – nauczać. Warszawa: Instytut Germanistyki Uniwersytet Warszawski. 131-138.
Werbińska, D. 2006. Skuteczny nauczyciel języka obcego. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Krystyna Szymankiewicz
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).