Zabawy i zabawki dziecięce w drugiej połowie XIX i na początku XX wieku – wybrane problemy z wykorzystaniem grafik z epoki

Autor

  • Monika Nawrot-Borowska Zakład Teorii Wychowania i Deontologii Nauczycielskiej Instytut Pedagogiki Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

DOI:

https://doi.org/10.14746/bhw.2013.30.5

Słowa kluczowe:

fun, toy, childhood, 19th century, iconography

Abstrakt

Games and children’s toys in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries – selected aspects of using graphics from the period

The aim of the article is to present aspects of selected games and children’s toys in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries. The inspiration for the consideration will be graphics from the press and (mainly children’s) literature of the period, accompanied by a description of the games and toys presented in them. The sources providing the graphics will be educational literature and guides, and guides to the health and hygiene of children and teenagers. These texts can be useful in studying history, whether in the classroom or during seminars on the history of education

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2013-02-08

Jak cytować

Nawrot-Borowska, M. (2013). Zabawy i zabawki dziecięce w drugiej połowie XIX i na początku XX wieku – wybrane problemy z wykorzystaniem grafik z epoki. Biuletyn Historii Wychowania, (30), 65–88. https://doi.org/10.14746/bhw.2013.30.5

Numer

Dział

ARTYKUŁY I ROZPRAWY