Opis dziennika

Czasopismo jest na rynku wydawniczym od 1995, jest organem Zarządu Głównego Towarzystwa Historii Edukacji a jednocześnie jest wydawane przez renomowane Wydawnictwo PTPN we współpracy z Wydziałem Studiów Edukacyjnym UAM. Zdaniem redakcji wydawnictwa spełnia obowiązujące standardy – międzynarodowy skład redakcji, redaktorów językowych, publikowane artykuły poddawane są dwustopniowej procedurze recenzyjnej (w tym double-peer view). Teksty opatrzone są abstraktami w języku angielskim i posiadają DOI, a wśród autorów znajdują się również osoby reprezentujące naukę zagraniczną.
Od r. 2013 „Biuletyn” przekształcił się z rocznika, w półrocznik.
Biuletyn cieszy się renomą wykraczającą aktualnie poza granice kraju. Jest ponadto jedynym pismem w Polsce, publikującym corocznie aktualną bibliografię swojej dyscypliny naukowej.


DOI: 10.14746/bhw |ISSN: 1233-2224 | ISSN (Online): 1233-2224 | Licencja Creative Commons

 

Finansowanie czasopisma

2020-04-15

Tłumaczenie zawartości 4 numerów czasopisma "Biuletyn Historii Wychowania" na język angielski i ich wydanie - zadanie finansowane w ramach umowy 608/P-DUN/2019. ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Finansowanie czasopisma

2019-02-01

„Tłumaczenie zawartości 4 numerów czasopisma "Biuletyn Historii Wychowania" na język angielski i ich wydanie - zadanie finansowane w ramach umowy 792/P-DUN/2017 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę”.

Finansowanie czasopisma

2018-12-29

Digitalizacja publikacji czasopisma „Biuletyn Historii Wychowania” w celu zapewnienia otwartego dostępu do nich przez sieć Internet– zadanie finansowane w ramach umowy nr 703/P-DUN/2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Tom 47 (2022)

Opublikowane: 2024 lipca 23

Polacy promowani na uniwersytecie w Perugii w XVI i XVII wieku

9-30 Marian Chachaj
71

Wychowanki i uczennice w szkołach klasztornych w XVII i XVIII wieku

31-51 Anna Szylar
86

Wychowawczy, edukacyjny i społeczny wymiar wileńskich cechów doby wczesnonowożytnej. Towarzysz w służbie mistrza i cechu

53-64 Bernadetta Manyś
46

Szkolne przygotowanie uczniów staropolskich kolegiów jezuickich do służby politycznej

65-77 Michał Nowicki
58

Michał Kazimierz Radziwiłł „Rybeńko” jako uczeń

79-99 Adam Kucharski
73

Ze Wschowy do Strasburga przez Bazyleę – przypadki edukacyjne Jana Jakuba Doldego (1717–1789)

101-112 Robert T. Tomczak
66

Edukacja bocznych linii rodu Radziwiłłów w XVIII wieku. Wyznacznik statusu społecznego czy szansa na awans?

113-135 Andrea Mariani
47

Uczniowie szkół Komisji Edukacji Narodowej w Wielkopolsce w świetle źródeł

137-160 Krzysztof Ratajczak
58

W domu i na pensji – dziewczęce zapiski i kobiece wspomnienia o edukacji z końca XVIII wieku

161-180 Dorota Żołądź-Strzelczyk, Małgorzata Ewa Kowalczyk
75

Profil uczennicy w wizji i ocenie założycielek Szkoły Domowej Pracy Kobiet

181-197 Magdalena Biniaś-Szkopek, Julia Wesołowska
50

„Sokół” wileński opoką polskości i jego spuścizna

199-215 Danuta Kamilewicz-Rucińska
51
Wyświetl wszystkie wydania