Abstrakt
Boredom, monotony and inactivity are some causes of passive learner behaviours during foreign language classes. A teacher who is aware of the importance of the learning process has to be consciously responsible for activating learners. New technologies offer numerous opportunities. The tool presented in this article: Storybird, allows learners to create and publish their own illustrated stories. Differences between traditional writing tasks versus using Storybird are discussed here. Analysis of a survey allows us to see the potentil of this tool from the learner perspective.
Bibliografia
Brüning, L. / Saum, T. (2009a). Erfolgreich unterrichten durch Kooperatives Lernen 1. Neue Strategien zur Schüleraktivierung. Essen: Neue Deutsche Schule Verlagsgesellschaft.
Brüning, L. / Saum, T. (2009a). Erfolgreich unterrichten durch Kooperatives Lernen 2. Neue Strategien zur Schüleraktivierung. Individualisierung – Leistungsbeurteilung – Schulentwicklung. Essen: Neue Deutsche Schule Verlagsgesellschaft.
Helmke, A. (2010). Unterrichtsqualität und Lehrerprofessionalität. Diagnose, Evaluation und Verbesserung des Unterrichts. Seelze: Kallmeyer Verlag.
Leuders, T. / Holzäpfel, L. (2011). Kognitive Aktivierung im Mathematikunterricht. Unterrichtswissenschaft, 39, S. 213–230.
Meyer, H. (2009). Was ist guter Unterricht? Berlin: Cornelsen Verlag Scriptor.
Rusek, B. (2009). Vom Text zum freien Sprechen – zur Rolle der Frage. Lingustische Treffen in Wrocław, 3, S. 103–110.
Salomo, D. (2014). Deutschland, Deutschlernen und Deutschunterricht. Aus der Sicht der Jugendlichen und der Lehrkräfte in verschiedenen Ländern weltweit. Eine empirische Studie. https://www.goethe.de/files/pdf31/deutschlernen_18_12_2014_web.pdf [abgerufen am 30.10.2015].
Thaler, E. (2014). Kognitive Aktivierung & Hattie & Fremdsprachenunterricht. https://www.oldenburg-klick.de/system/files/article_pdf/pfu20140605.pdf [abgerufen am 20.08.2015].
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).