Storybird – ein Tool für Aktivierung der Fremdsprachenlernenden
Main Article Content
Abstrakt
Boredom, monotony and inactivity are some causes of passive learner behaviours during foreign language classes. A teacher who is aware of the importance of the learning process has to be consciously responsible for activating learners. New technologies offer numerous opportunities. The tool presented in this article: Storybird, allows learners to create and publish their own illustrated stories. Differences between traditional writing tasks versus using Storybird are discussed here. Analysis of a survey allows us to see the potentil of this tool from the learner perspective.
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Brüning, L. / Saum, T. (2009a). Erfolgreich unterrichten durch Kooperatives Lernen 1. Neue Strategien zur Schüleraktivierung. Essen: Neue Deutsche Schule Verlagsgesellschaft.
- Brüning, L. / Saum, T. (2009a). Erfolgreich unterrichten durch Kooperatives Lernen 2. Neue Strategien zur Schüleraktivierung. Individualisierung – Leistungsbeurteilung – Schulentwicklung. Essen: Neue Deutsche Schule Verlagsgesellschaft.
- Helmke, A. (2010). Unterrichtsqualität und Lehrerprofessionalität. Diagnose, Evaluation und Verbesserung des Unterrichts. Seelze: Kallmeyer Verlag.
- Leuders, T. / Holzäpfel, L. (2011). Kognitive Aktivierung im Mathematikunterricht. Unterrichtswissenschaft, 39, S. 213–230.
- Meyer, H. (2009). Was ist guter Unterricht? Berlin: Cornelsen Verlag Scriptor.
- Rusek, B. (2009). Vom Text zum freien Sprechen – zur Rolle der Frage. Lingustische Treffen in Wrocław, 3, S. 103–110.
- Salomo, D. (2014). Deutschland, Deutschlernen und Deutschunterricht. Aus der Sicht der Jugendlichen und der Lehrkräfte in verschiedenen Ländern weltweit. Eine empirische Studie. https://www.goethe.de/files/pdf31/deutschlernen_18_12_2014_web.pdf [abgerufen am 30.10.2015].
- Thaler, E. (2014). Kognitive Aktivierung & Hattie & Fremdsprachenunterricht. https://www.oldenburg-klick.de/system/files/article_pdf/pfu20140605.pdf [abgerufen am 20.08.2015].