LISST: Fremdsprachenlehren und -lernen mit IT
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Referencje
- Baumgartner, P., Häfele, H., Maier-Häfele, K., 2002. E-Learning Praxishandbuch. Auswahl von Lernplattformen. Marktübersicht – Funktionen – Fachbegriffe. Innsbruck u.a.
- Grucza, F., 1988. Zum Begriff der Sprachkompetenz, Kommunikationskompetenz und Kulturkompetenz. In: Honsza, N., Roloff, H.-G. (Hrsg.). Dass eine Nation die andere verstehen möge, Festschrift für M. Szyrocki zu seinem 60. Geburtstag (Chloe. Beihefte zu Daphnis, Vol. 7) Amsterdam, 309-331.
- Grucza, F., 2010. Zum ontologischen Status menschlicher Sprachen, zu ihren Funktionen, den Aufgaben der Sprachwissenschaft und des Sprachunterrichts. Kwartalnik Neofilologiczny, LVII, 3, 257-274.
- Grucza, S., 2000. Kommunikative Adäquatheit glottodidaktischer Texte – Zur Kritik des Authentizitäts-postulats. Adekwatność komunikacyjna tekstów glottodydaktycznych.
- Krytyka tzw. postulatu autentyczności. Deutsch im Dialog. Niemiecki w Dialogu 2, 73-99.
- Grucza, S., 2004. Dydaktyka translacji. Terminologiczna preparacja dydaktycznych tekstów specjalistycznych. In: Lewandowski, J. (Hrsg.). Języki Specjalistyczne 4: Leksykografia terminologiczna – teoria i praktyka. Warszawa, 243-267.
- Grucza, S., 2008. Instrumentalisierung von (Fach)Texten in der Ausbildung von (Fach)Übersetzern und (Fach)Dolmetschern – Grundannahmen. In: Bartoszewicz, I., Szczęk, J., Tworek, A. (Hrsg.). Fundamenta linguisticae (= Linguistische Treffen in Wrocław, Vol. 2). Wrocław–Dresden, 299-310.
- Krajka, J., 2012. The Language Teacher in the Digital Age – Towards a Systematic Approach to Digital Teacher Development. Lublin.
- Pfeiffer, W., 1979. Teoretyczne podstawy preparacji materiałów glottodydaktycznych. Warszawa.
- Rösener, Ch., 2007. On-line training for translators and interpreters – a future perspective. In: Dimitriu, R., Freigang, K.-H. (Hrsg.). Translation technology in translation classes. Iasi, 149-160.
- Rösener, Ch., 2009. A linguistic intelligent system for technology enhanced learning in vocational training – the ILLU project. Lecture Notes in Computer Science. Vol. 5794, 800-805.
- Rösener, Ch., 2005. Die Stecknadel im Heuhaufen. Natürlichsprachlicher Zugang zu Volltextdatenbanken.Frankfurt am Main.
- Schulmeister, R., 2003. Lernplattformen für das virtuelle Lernen. Evaluation und Didaktik.München–Wien.
- Skowronek, B., 2004a. Bemerkungen zur Evaluation glottodidaktischer Materialien für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Studia Neophilologica Posnaniensia, 199-213.
- Skowronek, B., 2004b. O ewaluacji materiałów glottodydaktycznych do nauczania języka niemieckiego jako obcego. Przegląd Glottodydaktyczny 19, 5-12.
- Skowronek, B., 2013a. Sprache als Eigenschaft des Menschen und Fremdpsrachenunterricht.In: Błachut, E., Jarosz, J., Małgorzewicz, A., Opiłowski R. (Hrsg.). Sprachwissenschaft im Fokus germanistischer Forschung und Lehre. Wrocław–Dresden, 359-367.
- Skowronek, B., 2013b. Glottodidaktik und Fremdsprachenunterricht in der Diskussion. Poznań.
- Szerszeń, P., 2006. Badania z zakresu wspieranego komputerowo nauczania języków obcych w Niemczech. Przegląd Glottodydaktyczny 20, 73-87.
- Szerszeń, P., 2007. Charakterystyka wybranych klasyfikacji oprogramowania do nauki języków obcych. Przegląd Glottodydaktyczny 23, 79-93.
- Szerszeń, P., 2010. Glottodydaktyka a (hiper)teksty internetowe. Warszawa.
- Szerszeń, P., 2014. Platformy (glotto)dydaktyczne. Ich implementacja w uczeniu specjalistycznych języków obcych. Warszawa [im Druck].