Optimierung der ZD-Prüfungsvorbereitung in Bezug auf die Aufgabenformen
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Referencje
- Bausch, K.-R./Königs, F.G., 1985. (Er)Werben und (Er)Lernen. Eine Antwort auf zwei Antworten. In: Die neueren Sprachen, 84, 218-233.
- Bausch, K.-R./Krumm, H.-J. (Hrsg.), 1995. „Sprachlehrforschung". In: Bausch, K.-R./Christ, H. /Krumm, H.-J. (Hrsg.), Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen und Basel: Francke Verlag: 7-12.
- Bolton, S., 1996. Probleme der Leistungsmessung. Lemfortschrittstests in der Grundstufe. Femstudieneinheit 10. Berlin u.a.: Langenscheidt.
- Chudak, S., 2007. Lernerautonomie fördernde Inhalte in ausgewählten Lehrwerken DaF fü r Erwachsene. Frankfurt am Main: Peter Lang.
- Ciepielewska, L., 2002. „Die Bedeutung der Lehrwerkanalyse für den modernen Fremdsprachenunterricht". In: Glottodidactica. Volume XXVII. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 65-67.
- Council of Europe, 1997. European language portfolio: proposals fo r development. Strasbourg: Council of Europe.
- Dietrich, I./Gäßler, R./Schilder, H., 1983. Der Fremdsprachenunterricht auf dem Wege der Schülerorientierung. In: Die Neueren Sprachen 82/3. (1983), 227-239.
- Dłużniewski, S., 1992. Testy i zadania egzaminacyjne z języka niemieckiego. Warszawa: PWN.
- Doyć, P., 1988. Typologie der Testaufgaben fü r den Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Berlin u.a.: Langenscheidt.
- Doye, P., 1995. „Funktionen und Formen der Leistungsmessung". In: Bausch, K.-R./Christ, H./Krumm, H.-J. (Hrsg.), Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen und Basel: Francke Verlag: 277-282.
- Europarat. Rat für kulturelle Zusammenarbeit (Hrsg.), 2001. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Berlin: Goethe-Institut Inter Nationes u.a. Hrsg.).
- Kast, B., 1996. Fertigkeit Schreiben. Fernstudieneinheit 12. Berlin/München: Langenscheidt.
- Komorowska, H., 1974. Testy w nauczaniu języków obcych. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne.
- Komorowska, H., 2007. Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego. Kontrola - Ocena - Testowanie. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
- Lienert, G.A., Raatz, U., 1994. Testaufbau und Testanalyse. Weinheim: Beltz, Psychologie Verlags Union.
- Macht, K., 1995. Leistungsmessung und Curriculum. In: Bausch, K.-R./Christ, H./Krumm, H.-J. (Hrsg.), Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen und Basel: Francke Verlag, 282-285.
- Neuner, G., 1995. Die Erstellung von informellen Leistungstests („Schulaufgaben") mit Hilfe der Übungstypologie. In: Neuner, G./Krüger, M./Grewer, U. (Hrsg.), Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin u.a.: Langenscheidt.
- Sandig, U., 2002. „Aufgabentypen und Testverfahren zum Überprüfen der kommunikativen Kompetenz im Unterricht Deutsch als Fremdsprache". In: Krück, B.I Loeser, K. (2002) Innovationen im Fremdsprachenunterricht 2 Fremdsprachen als Arbeitssprachen. Frankfurt a.M. u.a.: Peter Lang, 175-195.
- Schmidt, R., 1994. Tests und Prüfungen. In: Heinrichi, G./Riemer, C. (Hrsg.) (1994): Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. Band 2. Schneider Verlag Hohengehren GmbH, 353-395.
- Skowronek, B., 1997. Methodologische Rekonstruktion giottodidaktischer Theorien. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
- Vollmer, H.J., 1995. Leistungsmessung: Überblick. In: Bausch, K.-R./Christ, H./Krumm, H.-J. (Hrsg.), Handbuch Fremdsprachenunterricht". Tübingen und Basel: Francke Verlag, 273-277.
- Vollmer, H.J., 2003. Leistungsmessung, Lernkontrolle und Selbstkontrolle. In: Bausch, K-R./Christ, H./Krumm, H.-J. (Hrsg.), Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen und Basel: Francke Verlag, 365-370.