Abstrakt
The aim of the text is to discuss issues related to planning LSP courses. The key
stages of course design are understandable and clear to most LSP teachers. However, their practical implementation can raise certain doubts or questions. The paper attempts to analyse such problematic aspects of LSP course planning in detail. We will situate these problems at particular stages during course design and show to what extent they can affect the success of LSP education. In our opinion, the diagnosis and analysis of these sensitive areas can be helpful not only in the effective planning of LSP training programmes but also in language teachers’ education for professional purposes.
Bibliografia
Abou Haidar, L. / Stauber, J. (2015). Typologie des données en FOS. Points Communs, 2, 44–53.
Carras, C. (2015). Les stratégies de collecte des données : aspects institutionnels et déontologiques. Points Communs, 2, 20–28.
Carras, C. (2017). Le contrat didactique dans les formations en langues sur objectifs spécifiques : quels ajustements face à la multiplicité des acteurs ? In: M. Sowa / J. Krajka (eds.), Innovations in languages for specific purposes. Present challenges and future promises (pp. 65–81). Frankfurt am Main: Peter Lang.
Eurin Balmet, S. / Henao de Legge, M. (1992). Pratiques du français scientifique. Paris : Hachette.
Frendo, E. (2005). How to teach business English. Harlow : Longman.
Gajewska, E. / Sowa, M. (2014). LSP, FOS, Fachsprache… Dydaktyka języków specjalistycznych. Lublin : Werset.
Grucza, S. (2007). Glottodydaktyka specjalistyczna. Część I. Założenia lingwistyczne dydaktyki języków specjalistycznych. Przegląd Glottodydaktyczny, 23, 7–20.
Hall, E. T. (1983). The Dance of Life. New York : Anchor Books.
Hutchinson, T. / Waters, A. (1987). English for specific purposes. A learning-centered approach. Cambridge: CUP.
Mangiante, J.-M. / Parpette, Ch. (2004). Le Français sur Objectif Spécifique : de l’analyse des besoins à l’élaboration d’un cours. Paris : Hachette.
Mourlhon-Dallies, F. (2008). Enseigner une langue à des fins professionnelles. Paris : Didier.
Parpette, Ch. / Medina-Jaouen, C. (2015). Les combinaisons entre discours et action : impacts sur la collecte des données et sur les dispositifs de formation linguistique. Points Communs, 2, 5–19.
Sowa, M. (2016). Planowanie kursu języka specjalistycznego: problemy i wyzwania metodyczne przyszłych nauczycieli języka francuskiego dla potrzeb zawodowych. Lingwistyka sStosowana, 19 (4), 119–135.
Sowa, M. (2017). Analyse des besoins au service de l’enseignement des langues de spécialité. Défis et pièges diagnostiques. Acta Philologica, 50, 127–137.
West, R. (1994). Needs analysis in language teaching. Language Teaching, 27, 1–19.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).