Abstrakt
The article deals with the linguistic and paralinguistic problems that arise in the process of interpreter training and discusses the methods of assessing students’ progress. The data was collected during the practical courses in consecutive interpreting for the 3rd-year students of the Institute of Applied Linguistics in Poznań and comprises the period of five years. Additionally, different methods of evaluating students’ progress are analyzed with respect to their effectiveness and potential advantages for interpreters in training.Bibliografia
Grbić, N., 2008. Constructing interpreting quality. In: Interpreting 10/2, 232–257.
Kade, O., 1968. Zufall und Gesetzmäßigkeit in der Übersetzung. (Beihefte zur Zeitschrift Fremdsprachen, I). Leipzig: VEB Verlag Enzyklopädie.
Kalina, S., 2004. Zum Qualitätsbegriff beim Dolmetschen. In: Lebende Sprachen 49, 2–8.
Moser, P., 1995. Survey: Expectations of Users of Conference Interpretation. Final Report, commissioned by AICC. Wien: SRZ Stadt- und Regionalforschung GmbH.
Moser-Mercer, B., 1996. Quality in Interpreting: Some Methodological Issues. In: The Interpreters’ Newsletter 7, 43–55.
Pöchhacker, F., 2005. Quality Research Revisited. In: The Interpreters Newsletter 13, 143–166.
Schlesinger M., 1997. Quality in Simultaneous Interpreting: Round Table Report. In: Gambier, Y., Gile, D., Taylor, C. (Hrsg.). Conference Interpreting: Current Trends in Research. Amsterdam/Philadelphia: Benjamins, 123–131.
Seleskovitch, D., 1991. Zur Theorie des Dolmetschens. In: Kapp, V. (Hrsg.). Übersetzer und Dolmetscher. Dritte Auflage. Heidelberg: Francke, 37–50.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).