Tom 52 Nr 1 (2025)
Glottodidactica
Glottodidactica
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zgłoszenia
Zespół redakcyjny
Tutoriale
Polityka prywatności
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
DE
FR
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
DE
FR
Tom 52 Nr 1 (2025)
Opublikowany 2025 lipca 1
Pełny numer
PDF
Artykuły
Nicolas Nause
7-20
An introduction to the LSP-TEOC.Pro project (Language for Specific Purposes Teacher Education Online Course for Professional Development) and its findings: Overview of the thematic issue
https://doi.org/10.14746/gl.2025.52.1.1
PDF (English)
Snježana Kereković, Olinka Breka, Brankica Bošnjak Terzić
21-41
The need for online LSP teacher development courses in higher education institutions
https://doi.org/10.14746/gl.2025.52.1.2
PDF (English)
Violeta Jurkovič, Saša Podgoršek
43-66
Developing a module structure in an online course for LSP teacher professional development
https://doi.org/10.14746/gl.2025.52.1.3
PDF (English)
Yasemin Kirkgöz
67-82
An investigation into Moodle quizzes as assessment practices in an online LSP teacher professional development course
https://doi.org/10.14746/gl.2025.52.1.4
PDF (English)
Nicolas Nause, Joanna Woźniak
83-106
Lernpfade von extrinsisch und intrinsisch motivierten Fachsprachenlernenden im Selbstlernkurs LSP-TEOC.Pro
https://doi.org/10.14746/gl.2025.52.1.5
PDF (Deutsch)
Joseph Cullen, Gregory Holloway
107-121
Evaluating LSP-TEOC.Pro: What we did and what we found out
https://doi.org/10.14746/gl.2025.52.1.6
PDF (English)
Maria Ammari
123-150
Advancing ESP instruction through DDL: A structured training framework
https://doi.org/10.14746/gl.2025.52.1.7
PDF (English)
Agata Wolanin
151-166
Academic writing skills in the eyes of university students of English and their teachers
https://doi.org/10.14746/gl.2025.52.1.8
PDF (English)
Anžela Nikolovska
167-186
Towards a framework for developing and assessing pre-service EFL teachers’ classroom English proficiency
https://doi.org/10.14746/gl.2025.52.1.9
PDF (English)
Mirosław Pawlak, Mariusz Kruk
187-204
Exploring the effects of strategic intervention in fostering autonomy in learning grammar
https://doi.org/10.14746/gl.2025.52.1.10
PDF (English)
Recenzje
Barbara Skowronek
205-206
Henryk Mazepa. Eine holprige Reise durch die Landschaft der deutschen Präfixverben. Kraków: Uniwersytet Jagielloński. 2024. S. 157
https://doi.org/10.14746/gl.2025.52.11
PDF (Deutsch)
Joanna Woźniak
207-211
Sadia Belkhir. Proverbs within cognitive linguistics. State of the art. Amsterdam / Philadelphia: John Benjamins Publishing Company. 2024. Pp. 351.
https://doi.org/10.14746/gl.2025.52.12
PDF (English)
Anna Kurzaj
212-215
Justyna Duch-Adamczyk / Monika Kowalonek-Janczarek / Agnieszka Poźlewicz (Hrsg.). Vermittlung des Ausdrucks von Emotionen im FSU des Deutschen und des Englischen. Wiesbaden: Harrassowitz Verlag. 2024. S. 229
https://doi.org/10.14746/gl.2025.52.13
PDF (Deutsch)
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się
Themes by Openjournaltheme.com