Abstrakt
„The End” and a Project of Happy End. On the Function of Song in F.F. Coppola’s „Apocalypse Now”
In his brilliant analysis and interpretation of the famous song The End of The Doors Werner Faulstich showed that this piece is built on the formal structure of Greek tragedy. This article is an attempt at developing his idea by putting it in context of Francis Ford Coppola’s film, Apocalypse Now: beginning with the description of the structure and dramaturgy of film exposition, then showing the place of the song in the film narration and composition, at last stressing its connection with the plot – not only with the prologue and the end of Coppola’s work, but also with mythological subject and message of his filmBibliografia
R. Shankar, My Music. My Life, New York 1968,
W. Faulstich, Rock als way of life.Tübinger Vorlesungen zur Rockgeschichte, Teil II: 1964– 1971, Gelsenkirchen–Buer 1985, s. 115.
W. Faulstich, Didaktik des Grauens. Eine Interpre¬tation von Francis Ford Coppolas „Apocalypse Now”, w: idem, Medienkulturen, München 2000, s. 96.
S. Marschall, Farbe im Kino, Marburg 20092, s. 71.
M. H. Dispatches, New York 1968. W. Faulstich, Didaktik des Grauens..., s. 90.
J. Conrad, Jądro ciemności, przeł. I. Socha, Kra¬ków 2005, s. 10.
J. L.Weston, From Ritual to Romance, Cambridge 1920 (polski przekład: Graal: od starożytnego obrzędu do romansu średniowiecznego, tłum.
A.H. Bogucka-Eisler, Wrocław 1998).
S. Vincenz, Koniec świata, Po stronie dialogu, Warszawa 1983, t. 2, s. 178.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).