Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication

Aktualny numer

Tom 36 Nr 45 (2024)
Opublikowany 2024 grudnia 11

Czasopismo „Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication” (DOI: 10.14746/i; ISSN: 1731-450X; E-ISSN: 2720-040X) jest półrocznikiem o profilu naukowym, o międzynarodowym charakterze i zasięgu, indeksowanym w bazach takich jak SCOPUS, ERIH PLUS, INDEX COPERNICUS INTERNATIONAL czy PKP INDEX. Zgodnie z aktualną listą zamieszczoną przez Ministerstwo Edukacji i Nauki wskaźnik oceny czasopisma wynosi 70 punktów. Prace zamieszczane w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons (CC BY 4.0). Na łamach „Images” można znaleźć teksty w języku polskim i angielskim. Każdy numer czasopisma poświęcony jest jednemu monograficznemu tematowi, posiada również dział Varia, w którym publikowane są teksty niezwiązane bezpośrednio z jego motywem przewodnim. Głównym polem zainteresowań Redakcji są zjawiska związane z kulturą audiowizualną – filmem, telewizją, nowymi mediami, grami wideo czy fotografią. Pismo znane jest z wyrazistej warstwy estetycznej, która idzie w parze ze starannością edytorską. Poza samymi artykułami w każdym tomie zamieszczane są galerie prac wizualnych (np. fotografii, grafik czy plakatów).

INDEKSOWANE W:

SCOPUS, INDEX COPERNICUS INTERNATIONAL, ERIH PLUS, CEEOL, PKP Index, EBSCO

WSKAŹNIKI OCENY CZASOPISMA:
Punktacja Ministerstwa Edukacji i Nauki (2024): 70
Index Copernicus Value 2020: 108.03

DOI: 10.14746/i
ISSN: 1731-450x
e-ISSN: 2720-040X

PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:
(2016–10.2020):
CC_by-nd/3.0
> (10.2020– ):
Licencja Creative Commons
Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

ARCHIWIZACJA
Platforma PRESSto archiwizuje zawartość tego czasopisma w PKP Preservation Network (PKP PN), co zapewnia tworzenie elektronicznej kopii zapasowej i bezpieczeństwo dostępu do treści czasopisma. 

The Initiative for Open Citations I4OC
Czasopismo „Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication" jest zgodne ze standardami I40C dotyczącymi otwartych cytowań.

WYDAWCA:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Wydawnictwo Naukowe UAM

Ogłoszenia

AKTUALIZACJA - PRZYWRACAMY PRZYJMOWANIE TEKSTÓW DO DZIAŁU VARIA

Szanowni Państwo,

Redakcja "IMAGES" pragnie poinformować, iż odwołuje wcześniejszy komunikat związany z czasowym wstrzymaniem przyjmowanie tekstów do działa Varia. Było to spowodowane napływem dużej liczby artykułów do tej sekcji i długim czasem oczekiwania na publikację tego typu artykułów.

Obecna sytuacja pozwala nam jednak na przywrócenie funkcjonowania tego działu, zatem PONOWNIE zapraszamy do przesyłania artykułów do Varia.

Z wyrazami szacunku
Redakcja "IMAGES"


Więcej…

2024 maja 7

CALL FOR PAPERS: STREAMING

STREAMING: kultura produkcji, modele biznesowe i treści

Ogłaszamy CALL FOR PAPERS dla kolejnego numeru naszego pisma. Redakcja przyjmuje teksty w języku polskim i angielskim. Termin nadsyłania ukończonych artykułów to 30 czerwca 2025 r. Publikacja w pierwszej połowie 2026 r.

Pełna treść ogłoszenia w linku poniżej:
https://pressto.amu.edu.pl/index.php/i/announcement/view/626

Teksty prosimy przesyłać na adresy redaktorów tomu:

sszostak@swps.edu.pl
m_adamczak80@wp.pl
kazmier@amu.edu.pl

Platformy streamingowe rewolucjonizują całą branżę filmową, a szerzej kulturę audiowizualną w wymiarze lokalnym oraz globalnym. Marki takie jak Netflix, Disney +, HBO Max, Apple czy Amazon determinują produkcję, ale również poetykę dzieł, rozwój gatunków i różne style odbioru. Angloamerykańscy uczeni koncentrują się na badaniach dotyczących konsekwencji „wszechobecności” Netflixa i innych globalnych graczy, natomiast w Polsce skutki działalności tego medialnego giganta są pomijane w badaniach medioznawczych i filmoznawczych. Uważamy, że kluczowe w polskich badaniach powinno być wskazanie poziomów, na których znaczący jest wpływ Netflixa i innych platform streamingowych na branżę w kontekście widocznych zmian w dotychczasowych praktykach, poetykach i sposobach pracy. Obszary godne uwagi to nie tylko treści, ale też polityczno-ekonomiczny kontekst ich powstania, kultura pracy lokalnych twórców, pozycjonowanie platform streamingowych w dynamice rynku, zaburzenie dotychczasowego status quo.


Więcej…

2024 kwietnia 15

Noty o autorach

Redakcja Images
235-238
Noty o autorach
PDF PDF (English)
Wyświetl wszystkie wydania