Model jako punkt wyjścia dla małej formy w wideo-art

Main Article Content

Konstanty Szydłowski

Abstrakt

.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Szydłowski, K. (2012). Model jako punkt wyjścia dla małej formy w wideo-art. Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication, 10(19), 67-80. https://doi.org/10.14746/i.2012.19.07
Dział
Temat numeru

Bibliografia

  1. S. Cubitt, Timeshift: On Video Culture, New York 1991.
  2. W. Gilpin, Remarks on Forest Scenery and other Woodland Views, t. 1, London 1791, s. 225.
  3. G. Batchen, Each Wild Idea, The MIT Press, 2000.
  4. K. Kobro, W. Strzemiński, Kompozycja Przestrzeni. Obliczenia rytmu czasoprzestrzennego, w: W. Strzemiński, Wybór pism estetycznych, Kraków 2006.
  5. H. Foster, The return of the real, The MIT Press, 1996.
  6. R. Krauss, Sense and Sensibility: Reflections on Post 60’s Sculpture, „Artforum 12.3” (listopad 1973).
  7. L.Wittgenstein, Tractatus logico-philosophicus, Frankfurt a. M. 2006.
  8. Thomasa Macho, Wer aber diese Begriffe noch nicht besitzt, den werde ich die Worte durch Beispiele und durch Übung gebrauchen lehren. „Funktionen des Beispiels in Wittgensteins Philosophie”, w: Der liebe
  9. Gott steckt im Detail. Mikrostrukturen des Wissens, red. W. Schäffner, S. Weigel, T. Macho, Monachium 2003.
  10. S. Zielinski, Audiovisions. Cinema and Television as Entr’actes in History, Amsterdam 1999.
  11. Y. Spielmann, Video. Das reflexive Medium, Frankfurt a. M. 2005.
  12. F. Kittler, Schrift und Zahl – Die Geschichte des errechneten Bildes, w: Iconic Turn, red. Ch. Maar, H. Burda, DuMont, Köln 2005.