Abstrakt
In the article, pedagogy students’ attitutude towards identity “Other” has been discussed. Attention has been paid to the role of stereotype in shaping approach to identity “Other” students pedagogy. The importance of knowledge and education of future teachers about stereotypes, identity, and "Other" in the perception of the “Other”.Bibliografia
Bokszański Z. (2007). Tożsamości zbiorowe. Warszawa.
Czerniejewska I. (2006). O stereotypie kulturowym, czyli jak widzimy innych. [W:] A.W. Brzezińska,
A. Hulewska, J. Słomska (red.). Edukacja regionalna. Warszawa.
Karkowska M., Skalski T. (2010). Kultura, socjalizacja, tożsamość. Kraków.
Kawula S. (2008). Wielorakość kultur w dyskursie pedagogiki społecznej. Olsztyn.
Leppert R. (2010). Młodzież – świat przeżywany i tożsamość. Kraków.
Łobocki M. (2006). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków.
Marshall G. (red.). (2005). Słownik socjologii i nauk społecznych. Warszawa.
Pilch T. (red.). (2006). Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Warszawa.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Beata A. Orłowska Orłowska
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.