Nr 5 (2017)
Polonistyka. Innowacje
Polonistyka. Innowacje
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zgłoszenia
Zespół redakcyjny
Polityka prywatności
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Nr 5 (2017)
Opublikowany czerwca 2, 2017
Wstęp
Anita Jarzyna
1-4
„Pontus idzie do szkoły”
PDF
Maria Kwiatkowska-Ratajczak
5-8
Pożegnanie Wiesi
PDF
Teksty i konteksty
Dorota Samborska-Kukuć
9-20
Ludzie zabijają przecie zwierzęta nie tylko dla ocalenia życia, lecz na rosół i pieczeń – Henryka Sienkiewicza literackie uśmiercanie zwierząt
https://doi.org/10.14746/pi.2017.1.5.1
PDF
Agnieszka Czyżak
21-30
Wilki – metafora, porównanie, paralelizm
https://doi.org/10.14746/pi.2017.1.5.2
PDF
Katarzyna Kuczyńska-Koschany
31-40
„Kochają tylko psy”. Psia buda i ludzkie szczenię (w Psich latach Günthera Grassa i Nakarmić kamień Bronki Nowickiej)
https://doi.org/10.14746/pi.2017.1.5.3
PDF
Agata Szulc-Woźniak
41-52
Optyka obcości. Ludzkie wiersze o zwierzętach
https://doi.org/10.14746/pi.2017.1.5.4
PDF
Agnieszka Trześniewska
53-62
Dziady cz. IV w zwierciadle ekosystemu romantycznego
https://doi.org/10.14746/pi.2017.1.5.5
PDF
W stronę ucznia i studenta
Krzysztof Witczak
63-72
Zwierzę, które pisze – mit o nimfie Io w Metamorfozach Owidiusza
https://doi.org/10.14746/pi.2017.1.5.6
PDF
Joanna Maleszyńska
73-84
Muzykanci z Bremy albo zwierzoczłekoświat
https://doi.org/10.14746/pi.2017.1.5.7
PDF
Ewelina Rąbkowska
85-102
Dzieci, zwierzęta i wielka zabawa. Przekształcenia wątków zwierzęcego folkloru w polskiej literaturze dla dzieci i młodzieży w perspektywie kulturowych studiów nad zwierzętami (cultural animal studies)
https://doi.org/10.14746/pi.2017.1.5.8
PDF
Agata Drwięga
103-120
Dramaty (nie)zwierzęce w teatrze lalek dla dzieci
https://doi.org/10.14746/pi.2017.1.5.9
PDF
Joanna Żygowska
121-136
Dziwna wycieczka do zoo. W poszukiwaniu perspektywy
https://doi.org/10.14746/pi.2017.1.5.10
PDF
Dorota Michułka, Ryszard Waksmund
137-150
THE ANTHROPOLOGY OF CHILDHOOD AS AN ACADEMIC COURSE (PART OF THE TEACHING SPECIALIZATION)
https://doi.org/10.14746/pi.2017.1.5.11
PDF (English)
Dyskusje, recenzje i przeglądy
Daria Nowicka
151-158
O literackich lullulach Stanisława Łubieńskiego. Wokół ptasich melancholii [Stanisław Łubieński, Dwanaście srok za ogon, Wydawnictwo Czarne]
PDF
Anna Janus-Sitarz
159-164
Nauczyć się ucznia. O książce Danuty Łazarskiej Osoba ucznia w świadomości studentów polonistyki. O związku literaturoznawstwa z dydaktyką
PDF
Krzysztof Biedrzycki
165-170
Film – droga do zrozumienia świata, siebie i współczesności
PDF
Ewa Zienkiewicz-Franczak
171-178
Od wielozmysłowości do umysłu ucieleśnionego… Współczesne rozprawy o cielesnych aspektach interpretacji
PDF
Krzysztof Biedrzycki
179-182
Zdziwienie i smutek. Po lekturze listu 100
PDF
Laboratorium metodyczne nr 5
Joanna Roszak
183-192
Gdzie zaczyna się pokój?
PDF
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się