Tom 5 Nr 9 (2025)
Pedagogika Społeczna Nova
Pedagogika Społeczna Nova
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Zespół redakcyjny
Polityka prywatności
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Tom 5 Nr 9 (2025)
Opublikowany 2025 maja 16
Spis Treści
5-8
Spis Treści
PDF (English)
PDF
3-6
Strona Redakcyjna
PDF (English)
Wstęp
Katarzyna Segiet, Anna Odrowąż- Coates
9-13
Słowo wstępne
PDF (English)
Artykuły
Marta Krasuska-Betiuk
17-40
Cultural Representation of Paedocracy in the Pedagogical and Literary Discourse on King Matt the First by Janusz Korczak
https://doi.org/10.14746/psn.2025.5.9.1
PDF (English)
Laura Vawter
43-60
Media in Pink and Blue: Gender Identity Performance in Twitch Gaming Communities
https://doi.org/10.14746/psn.2025.5.9.2
PDF (English)
Thi Tuyet Van Phan, Duy Khang Nguyen
61-81
Portraits of English Language Teachers from the Symbolic Meaning of “The Allegory of the Cave” of Plato in the Context of Vietnam: Insiders’ Perspectives
https://doi.org/10.14746/psn.2025.5.9.3
PDF (English)
Elżbieta Górnikowska-Zwolak
85-100
Feminization of the Teaching Profession and the Androcentrism of the Polish Language – Will “Any Bread Be Made of This Flour”? Developmental Chances for Women’s Potentials
https://doi.org/10.14746/psn.2025.5.9.4
PDF (English)
Nancy DiTunnariello
101-117
Assessing the Needs of Our Students: Using a Course Rotation Cycle to Increase Well-Being
https://doi.org/10.14746/psn.2025.5.9.5
PDF (English)
Agata Aleksandra Michałowska
119-139
Multisystemic Resilience as a Necessary Condition for Ensuring Child Well-Being
https://doi.org/10.14746/psn.2025.5.9.6
PDF (English)
Amal Nasser Frak
141-155
Exploring Discursive and Linguistic Barriers to Social Inclusion through the Lens of Family Traditions in Latino American Poetry
https://doi.org/10.14746/psn.2025.5.9.7
PDF (English)
Zuzanna Chałubińska
157-167
The Approach of the World’s Dominant Religions Toward the Taking of Life and Suicide
https://doi.org/10.14746/psn.2025.5.9.8
PDF (English)
Onyekachi Peter Onuoha
169-191
Narrative Barriers to Social Inclusion of TTC “Mothers” in Feminist African Novel
https://doi.org/10.14746/psn.2025.5.9.9
PDF (English)
Z praktyki
Yira Vargas, Vhyna Ortega, Antonella Cellucci, Aída Mencía-Ripley
198-207
Unibe Chair on Inclusion of People with Disabilities: Contributions to the United Nations Sustainable Development Goals (2030) and to the Social Impact of Higher Education Initiatives in the Dominican Republic
https://doi.org/10.14746/psn.2025.5.9.10
PDF (English)
Etleva Babameto
209-230
Educational Attainment and Employment Outcomes: A Study on the Synergy Between Higher Education and Labor Market
https://doi.org/10.14746/psn.2025.5.9.11
PDF (English)
Arie de Bruin
231-237
Lessons for Life: An Example
https://doi.org/10.14746/psn.2025.5.9.12
PDF (English)
Xi Chen
239-248
Children’s Moral Development: Rationality or Empathy?
https://doi.org/10.14746/psn.2025.5.9.13
PDF (English)
Działalność Sekcji Pedagogiki Społecznej KNP PAN
Ewa Jarosz, Paulina Forma
251-260
Report of the Polish Social Pedagogy Section (Polish Academy of Sciences)
https://doi.org/10.14746/psn.2024.5.9.14
PDF
Recenzje i sprawozdania
Marta Wiatr
263-266
Seminar: Around the Tradition and Identity of Social Pedagogy. On the 70th Anniversary of Helena Radlińska’s Death, Warsaw, October 10, 2024
https://doi.org/10.14746/psn.2025.5.9.15
PDF
Patrycja Mika
267-270
A review of the book Podmiotowość dziecka i wartość dzieciństwa. Współczesna recepcja myśli Janusza Korczaka [Child Subjectivity and the Value of Childhood. Contemporary Reception of Janusz Korczak’s Thought]
https://doi.org/10.14746/psn.2025.5.9.16
PDF (English)
Stopka redakcyjna
271-274
Wymogi edytorskie
PDF
PDF (English)
276
Stopka redakcyjna
PDF
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się