Studia Edukacyjne

Current Issue

No. 72 (2024)
Published 2024 October 23

Studia Edukacyjne to interdyscyplinarne czasopismo naukowe poświęcone zagadnieniom edukacyjnym, indeksowane w European Reference Index for the Humanities (ERIH Plus). Stanowi ono płaszczyznę pozytywnej konfrontacji różnorodnych sposobów postrzegania i badania rzeczywistości społecznej; płaszczyznę interparadygmatycznego i interdyskursywnego dialogu reprezentantów odmiennych opcji teoretycznych i metodologicznych. Debaty na łamach czasopisma pozwolić mają na swoistą krystalizację najważniejszych dylematów współczesnych nauk o edukacji oraz relacji między wychowaniem a tożsamością człowieka. Studia Edukacyjne rezygnują z jakiejkolwiek pedagogicznej ortodoksji, a ich celem jest szeroko rozumiana diagnoza współczesnej rzeczywistości edukacyjnej.

INDEKSOWANIE W:
ERIH PLUS, CEEOL, Google Scholar

WSKAŹNIKI OCENY CZASOPISMA:
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2024): 40 

DOI: 10.14746/se
ISSN:
1233-6688
e-ISSN: 2719-6984

PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.




STUDIES AND DISSERTATIONS

Małgorzata Cywińska
7-17
Fostering a “Culture of Conflict” among Children
PDF
Karina Leksy, Agnieszka Skowrońska-Pućka, Joanna Nawój-Połoczańska
19-33
Implementation of Health Education in Primary and Secondary Schools from the Perspective of Students’ Experiences and Evaluations
PDF (Język Polski)
Hanna Kubiak , Ewa Kubiak
35-52
[The Care System for Young Children in Denmark from the Perspective of Peo- ple Considering Emigration
PDF (Język Polski)
Anna Ratajczak
53-67
Supporting the Emotional and Social Development of Young Children and Their Potential to Build Mental Resilience
PDF (Język Polski)
Marek Białokur , Karolina Biedka , Dariusz Gołębiowski
69-82
The Elections of June 1989 in Contemporary History Textbooks for Primary Schools
PDF (Język Polski)
Roksana Pilawska-Gronostaj
83-97
Miss Addams: Contemporary Identity on the Edge. On the Attitude of the Protagonist of the Wednesday Show
PDF (Język Polski)
Zdeňka Braumová, Pavel Kliment
99-111
Reflections on Inclusion. An Essay on Ideological Contradiction, Expectations and a Search for Meaning
PDF
Monika Jerzyk
113-141
A Person with Profound Intellectual and Multiple Disabilities as a Participant in Interaction
PDF (Język Polski)
Anna Wilk
143-160
Legal Education in Secondary School
PDF (Język Polski)
Janusz A. Majcherek
161-178
Controversies Surrounding the Concept of Maternal Instinct in the Face of Declining Fertility and Sexual Activity
PDF (Język Polski)
Martyna F. Zachorska, Weronika Klon, Katarzyna Waszyńska
179-190
Levels of Acceptance Towards Feminitives Among AMU Students and Faculty Members. The Context of Gender and University Status
PDF (Język Polski)
View All Issues