Abstrakt
The present paper attempts to investigate causes of poor lexical compe-tence of prospective students of modern philology. The focus is placed on the techniques and cognitive strategies selected by such students in learning lexis.
Bibliografia
Aguado, K. 2004. „Evaluation fremdsprachlicher Wortschatzkompetenz: Funk-tionen, Prinzipien, Charakteristika, Desiderate”. Fremdsprachen Lehren und Lernen 33: 231-250.
Beile, W. 1988. „Übungen und Üben im fremdsprachlichen Lernprozeß”. Der Fremdsprachliche Unterricht 92: 4-7.
Bimmel, P./Rampillon, U. 2000 Lernerautonomie und Lernstrategien. Berlin/München: Lanenscheidt
Bohn, R. 1999. Probleme der Wortschatzarbeit. Berlin: Langenscheidt.
Bohn, R./Schreiter, I. 2001.„Arbeit an lexikalischen Kenntnissen.” (w:) Einfüh-rung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Band I. (red. G Henrici i C. Riemer). Baltmannsweiler: Schneider Verlag: 166-201.
De Florio-Hansen, I. 2004. „Wortschatzerwerb und Wortschatzlernen von Fremdsprachenstudierenden. Erste Ergebnisse einer empirischen Unter-suchung”. Fremdsprachen Lehren und Lernen 33: 83-113.
De Florio-Hansen, I. 2006. „Vom Umgang mit Wörtern. Ergebnisse einer schriftlichen Befragung von Fremdsprachenstudierenden”. (w:) Wortschatz und Fremdsprachenlernen. (red. D. Siepmann) Verlag Empirische Pädagogik: Landau: 145-191.
Desselman, G. i Hellmich, H. 1986. Didaktik des Fremdsprachenunterrichts (Deutsch als Fremdsprache). Leipzig: Verlag Enzyklopädie.
Nation, I. S. P., 1990. Teaching & Learning Vocabulary. New York: Newbury House.
Löschmann, M. 1993. Effiziente Wortschatzarbeit. Alte und neue Wege. Frankfurt am Main: Peter Lang.
Pawlak, M. 2008. „Autonomia w nauce języka angielskiego w liceum – diagnoza, analiza, wnioski”. (w:) Autonomia w nauce języka obcego – co osiągnęliśmy i do-kąd zmierzamy. (red. M. Pawlak). Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej: Konin: 137-157.
Richards, J.-C. 1976. „The role of vocabulary teaching”. TESOL Quarterly 10. 77-89.
Scherfer, P. 2007. „Wortschatzübungen”, (w:) Handbuch Fremdsprachenunterricht. 5. wyd. (red. K.-R., Bausch, H. Christ, i H.-J. Krumm) Tübingen und Basel: Francke: 280-283.
Targońska, J. 2011. „Lexikalische Kompetenz. Ein Plädoyer für eine breitere Auffas-sung des Begriffs”. Glottodidactica XXXVII: 117-127.
Tschirner, E. 2004. „Der Wortschatzstand von Studierenden zu Beginn ihres Anglistikstudiums.” Fremdsprachen Lehren und Lernen, 33: 114-127.
Wilczyńska, W. 1999. Uczyć się być nauczanym? O autonomii w przyswajaniu języka obcego. Warszawa-Poznań: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Licencja
Prawa autorskie (c) 1970 Joanna Targońska
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).