Profil dorosłego uczącego się języka polskiego jako obcego, czyli kto, gdzie, dlaczego i w jaki sposób uczy się języka polskiego w naszym kraju
PDF

Słowa kluczowe

język polski jako obcy
nauczanie języka polskiego
programy
podręczniki

Jak cytować

Janowska, I. (2019). Profil dorosłego uczącego się języka polskiego jako obcego, czyli kto, gdzie, dlaczego i w jaki sposób uczy się języka polskiego w naszym kraju. Neofilolog, (37), 75–86. https://doi.org/10.14746/n.2011.37.6

Abstrakt

The changing status and conditions of teaching Polish language in the Eu-ropean context have led to a fundamental shift in the profile of Polish lan-guage learners, their needs, motivation and learning aims. What follows is the fact that the curricula creators, course organisers and the authors of teaching materials, course books and learning aids have faced new challeng-es, problems, and learner expectations. The following paper is an attempt to outline the profile of an adult learner studying Polish in Poland.

https://doi.org/10.14746/n.2011.37.6
PDF

Bibliografia

Data, K. 2008. „Co, dla kogo, o czym? Tytuły podręczników języka polskiego dla obcokrajowców” (w:) W poszukiwaniu nowych rozwiązań. Dydaktyka języ-ka polskiego jako obcego u progu XXI wieku (red. W. Miodunka i A. Seretny). Kraków: Wydawnictwo UJ: 501-510.

Łuczak, A. 2009. „Lekcje języka specjalistycznego z dorosłymi słuchaczami” (w:) Skuteczna nauka języka obcego (red. H. Komorowska). Warszawa: CO-DN: 290-302.

Miodunka, W. (red.). 1992. Język polski jako obcy. Programy nauczania na tle badań współczesnej polszczyzny. Kraków: Uniwersytet Jagielloński.

Miodunka, W. (red.). 1993, Programy nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków: Wydawnictwo JB.

Miodunka, W. (red.). 2004. Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Kra-ków: Universitas.

Miodunka, W. 2006. „Wartość języka polskiego na międzynarodowym rynku edukacyjnym i na rynku pracy” (w:) Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego (red. E. Lipińska, A. Seretny). Kraków: Universitas: 323-333.

Rada Europy. 2003. Europejski system opisu kształcenia językowego. Warsza-wa: Wydawnictwa CODN.