Abstrakt
The changing status and conditions of teaching Polish language in the Eu-ropean context have led to a fundamental shift in the profile of Polish lan-guage learners, their needs, motivation and learning aims. What follows is the fact that the curricula creators, course organisers and the authors of teaching materials, course books and learning aids have faced new challeng-es, problems, and learner expectations. The following paper is an attempt to outline the profile of an adult learner studying Polish in Poland.
Bibliografia
Data, K. 2008. „Co, dla kogo, o czym? Tytuły podręczników języka polskiego dla obcokrajowców” (w:) W poszukiwaniu nowych rozwiązań. Dydaktyka języ-ka polskiego jako obcego u progu XXI wieku (red. W. Miodunka i A. Seretny). Kraków: Wydawnictwo UJ: 501-510.
Łuczak, A. 2009. „Lekcje języka specjalistycznego z dorosłymi słuchaczami” (w:) Skuteczna nauka języka obcego (red. H. Komorowska). Warszawa: CO-DN: 290-302.
Miodunka, W. (red.). 1992. Język polski jako obcy. Programy nauczania na tle badań współczesnej polszczyzny. Kraków: Uniwersytet Jagielloński.
Miodunka, W. (red.). 1993, Programy nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków: Wydawnictwo JB.
Miodunka, W. (red.). 2004. Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Kra-ków: Universitas.
Miodunka, W. 2006. „Wartość języka polskiego na międzynarodowym rynku edukacyjnym i na rynku pracy” (w:) Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego (red. E. Lipińska, A. Seretny). Kraków: Universitas: 323-333.
Rada Europy. 2003. Europejski system opisu kształcenia językowego. Warsza-wa: Wydawnictwa CODN.
Licencja
Prawa autorskie (c) 1970 Iwona Janowska
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).