Nauczanie i uczenie się języków obcych a otoczenie społeczno-gospodarcze. Wprowadzenie
Okładka czasopisma Neofilolog, nr 64/2, rok 2025, tytuł Nauczanie i uczenie się języków obcych a otoczenie społeczno-gospodarcze
PDF

Jak cytować

Jaworska, M., & Makowska, M. (2025). Nauczanie i uczenie się języków obcych a otoczenie społeczno-gospodarcze. Wprowadzenie. Neofilolog, (64/2), 229–236. https://doi.org/10.14746/n.2024.64.2.1
https://doi.org/10.14746/n.2024.64.2.1
PDF

Bibliografia

Aron E.N. ([1996] 2017), Wysoko wrażliwi. Jak funkcjonować w świecie, który nas przytłacza. Łódź: Feeria.

Bongartz Ch.M., Rohde A. (red.) (2016), Inklusion im Englischunterricht. Frankfurt a. M.: Peter Lang. DOI: https://doi.org/10.3726/978-3-653-05268-8

Braun V., Clarke V. (2022), Thematic Analysis. A Practical Guide. Londyn: SAGE Publications Ltd. DOI: https://doi.org/10.53841/bpsqmip.2022.1.33.46

Braun V., Clarke V. (2024), Analiza tematyczna. Praktyczny przewodnik. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Chen G.-M., Starosta W.J. (2000), The development and validation of the Intercultural Sensitivity Scale. „Human Communication”, nr 3, s. 1–15. DOI: https://doi.org/10.1037/t61546-000

Chilla S., Hamann C. (red.) (2021), Sprachliche Heterogenität als Herausforderung und Chance für den Inklusiven Fremdsprachenunterricht. „Zeitschrift für Fremdsprachenforschung“, nr 32 (1), s. 105–126.

Gerlach D., Schmidt T. (2021), Heterogenität, Diversität und Inklusion: Ein systematisches Review zum aktuellen Stand der Fremdsprachenforschung in Deutschland. „Zeitschrift für Fremdsprachenforschung“, nr 32/1, s. 11–27.

Grabowska M., Smuk M., Sowa M. (2024), The Last of Us? Czy istnieje przyszłość dla neofilologii? „Neofilolog”, nr 62(1), s. 9–23. DOI: https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.2

Jaworska M. (2018), Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Karpińska-Musiał B., Orchowska I. (2019), Międzykulturowość jako przestrzeń dla transdyscyplinarnej metaanalizy w glottodydaktyce i pedagogice międzykulturowej – pola współ-/niezależności pojęć, paradygmatów i celów kształcenia. „Neofilolog”, nr 52(2), s. 398–410. DOI: https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.12

Karpińska-Szaj K. (2013), Nauczanie języków obcych uczniów z niepełnosprawnością w szkołach ogólnodostępnych. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.

Krajka J., Sowa M. (2023), Quo vadis filologia. „Forum Akademickie”, nr 1, s. 49–52.

Pieklarz-Thien M., Chudak S. (red.) (2022), Wissenschaften und ihr Dialog. Exkurse zur Erforschung des Lehrens und Lernens fremder Sprachen. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht. DOI: https://doi.org/10.14220/9783737013789

Sowa M., Mocarz-Kleindienst M., Czyżewska U. (red.) (2015), Nauczanie języków obcych na potrzeby rynku pracy. Lublin: Wydawnictwo KUL.

Stawikowska-Marcinkowska A., Grzeszczakowska-Pawlikowska B. (red.) (2018), Języki specjalistyczne 2. Edukacja – Perspektywy – Kariera. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego − Primum Verbum.

Trendak-Suślik O. (2022), Analiza potrzeb jako element projektowania kursu językowego. „Języki Obce w Szkole”, nr 1, s. 89–94.