References
Aron E.N. ([1996] 2017), Wysoko wrażliwi. Jak funkcjonować w świecie, który nas przytłacza. Łódź: Feeria.
Bongartz Ch.M., Rohde A. (red.) (2016), Inklusion im Englischunterricht. Frankfurt a. M.: Peter Lang. DOI: https://doi.org/10.3726/978-3-653-05268-8
Braun V., Clarke V. (2022), Thematic Analysis. A Practical Guide. Londyn: SAGE Publications Ltd. DOI: https://doi.org/10.53841/bpsqmip.2022.1.33.46
Braun V., Clarke V. (2024), Analiza tematyczna. Praktyczny przewodnik. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Chen G.-M., Starosta W.J. (2000), The development and validation of the Intercultural Sensitivity Scale. „Human Communication”, nr 3, s. 1–15. DOI: https://doi.org/10.1037/t61546-000
Chilla S., Hamann C. (red.) (2021), Sprachliche Heterogenität als Herausforderung und Chance für den Inklusiven Fremdsprachenunterricht. „Zeitschrift für Fremdsprachenforschung“, nr 32 (1), s. 105–126.
Gerlach D., Schmidt T. (2021), Heterogenität, Diversität und Inklusion: Ein systematisches Review zum aktuellen Stand der Fremdsprachenforschung in Deutschland. „Zeitschrift für Fremdsprachenforschung“, nr 32/1, s. 11–27.
Grabowska M., Smuk M., Sowa M. (2024), The Last of Us? Czy istnieje przyszłość dla neofilologii? „Neofilolog”, nr 62(1), s. 9–23. DOI: https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.2
Jaworska M. (2018), Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Karpińska-Musiał B., Orchowska I. (2019), Międzykulturowość jako przestrzeń dla transdyscyplinarnej metaanalizy w glottodydaktyce i pedagogice międzykulturowej – pola współ-/niezależności pojęć, paradygmatów i celów kształcenia. „Neofilolog”, nr 52(2), s. 398–410. DOI: https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.12
Karpińska-Szaj K. (2013), Nauczanie języków obcych uczniów z niepełnosprawnością w szkołach ogólnodostępnych. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Krajka J., Sowa M. (2023), Quo vadis filologia. „Forum Akademickie”, nr 1, s. 49–52.
Pieklarz-Thien M., Chudak S. (red.) (2022), Wissenschaften und ihr Dialog. Exkurse zur Erforschung des Lehrens und Lernens fremder Sprachen. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht. DOI: https://doi.org/10.14220/9783737013789
Sowa M., Mocarz-Kleindienst M., Czyżewska U. (red.) (2015), Nauczanie języków obcych na potrzeby rynku pracy. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Stawikowska-Marcinkowska A., Grzeszczakowska-Pawlikowska B. (red.) (2018), Języki specjalistyczne 2. Edukacja – Perspektywy – Kariera. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego − Primum Verbum.
Trendak-Suślik O. (2022), Analiza potrzeb jako element projektowania kursu językowego. „Języki Obce w Szkole”, nr 1, s. 89–94.
License
Copyright (c) 2025 Mariola Jaworska, Magdalena Makowska

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors
Authors of texts accepted for publication in Neofilolog are required to complete, sign and return to the Editorial team’s office the Agreement for granting a royalty-free license to works with a commitment to grant a CC sub-license.
Under the agreement, the authors of the texts published in Neofilolog grant Adam Mickiewicz University in Poznań a non-exclusive, royalty-free license and authorize the use of Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0) Creative Commons sub-license.
The authors retain the right to the free disposal of the work.
Users
Interested Internet users are entitled to use works that have been published in Neofilolog since 2017, under the following conditions:
▪ attribution – obligation to provide, together with the distributed work, information about the authorship, title, source (link to the original work, DOI) and the license itself.
▪ no derivatives – the work must be preserved in its original form. Without the author's consent, it is not possible to distribute the modified work in the form of translations, publications, etc.
Copyrights are reserved for all texts published since 2017.
Miscellaneous
Adam Mickiewicz University in Poznań retains the property right as a whole (layout, graphic form, title, cover design, logo etc.).
