Neofilolog

Aktualny numer

Nr 64/1 (2025)
Opublikowany 2025 marca 31

Kwartalnik Neofilolog to recenzowane (double-blind) czasopismo naukowe wydawane przez Polskie Towarzystwo Neofilologiczne. Ukazuje się w wersji papierowej systematycznie od 1930 roku (z przerwą w latach 1940–1989), a od 2009 roku również w wersji elektronicznej. Jego głównym celem jest poszerzanie wiedzy o procesie nauczania i uczenia się języków nowożytnych, także w wymiarze społecznym i kulturowym, ujmowanym zarówno z perspektywy teoretycznej i/lub teoretyczno-praktycznej, jak i metodologicznej. Czasopismo ukazuje się cztery razy do roku w postaci jednorodnych tematycznie numerów, związanych z  tematyką dorocznych konferencji Towarzystwa. Są one publikowane na koniec kwartału (marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień). Ponadto jeden lub dwa tomy w roku poświęcone są wybranej problematyce związanej z aktualnymi tendencjami w zakresie językoznawstwa, glottodydaktyki i akwizycji języków. Artykuły ukazują się w języku polskim, angielskim, niemieckim, francuskim i hiszpańskim. 


INDEKSOWANE W: 
SCOPUS, DOAJ, Sherpa Romeo, Polska Bibliografia Naukowa, INDEX COPERNICUS INTERNATIONAL - IC Journals Master List, Biblioteka Nauki, CEJSH, CEON, Arianta, ERIH PLUS, PKP INDEX, EBSCO, Google Scholar

WSKAŹNIKI OCENY CZASOPISMA:

SCImago Journal & Country Rank

Punktacja Ministerstwa Edukacji i Nauki (2024): 70
INDEX COPERNICUS  ICV (2018): 92.75
INDEX COPERNICUS  ICV (2019): 94.56
INDEX COPERNICUS  ICV (2020): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2021): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2022): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2023): 121.86

DOI: 10.14746/n

ISSN (Print): 1429-2173
ISSN (Online): 2545-3971 - wersja pierwotna
PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:  Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Ogłoszenia

Nowy numer czasopisma Neofilolog 64/1 (2025)

Z radością informujemy, że został opublikowany najnowszy numer czasopisma Neofilolog Nr 64/1
pt. "Early language learning: global and local perspectives" pod redakcją Joanny Rokity-Jaśkow,
Agaty Wolanin i Werony Król-Gierat

Życzymy Państwu interesującej i inspirującej lektury, zapraszając do publikowania w naszym czasopiśmie.

Zespół redakcyjny czasopisma Neofilolog


Więcej…

2025 kwietnia 2

Zaproszenie do nadsyłania artykułów do numeru tematycznego czasopisma Neofilolog 66/1 (2026)

Zaproszenie do nadsyłania artykułów do numeru tematycznego czasopisma Neofilolog 66/1 (2026):

 „Nauczanie i uczenie się języka polskiego jako obcego w warunkach wielo- i międzykulturowości”

pod redakcją Anny Jaroszewskiej, Anety Lewińskiej i Anny Seretny

(planowana data wydania: marzec 2026)

 


Więcej…

2025 marca 24
Early language learning: global and local perspectives

Wprowadzenie

Joanna Rokita-Jaśkow, Werona Król-Gierat , Agata Wolanin
5-10
Introduction
PDF (English)

Artykuły

Anja Steinlen, Thorsten Piske
11-26
Primary school students’ German and English competences in a bilingual programme before and after the COVID-19 pandemic
PDF (English)
Yuki Otsuki
27-44
Assessment of speaking interaction: Rater perception and testing criteria in Japanese elementary English education
PDF (English)
Anna Szuchalska
45-65
Exploring teacher competencies in early language education: Perspective of MA pedagogy students
PDF (English)
Eva Jakupčević
66-85
Directives in teacher talk with primary school EFL learners: A study of five teachers in Croatia
PDF
Katarzyna Brzosko-Barratt, Tina Rozmanič, Silvia Baldassari, Mateja Dagarin Fojkar
86-108
Enhancing intercultural teaching competencies through internationalisation of pre-service primary foreign language teachers
PDF (English)
Gema Gayete
109-128
‘Languages are not enemies but friends’: Primary school teachers’ attitudes towards the use of translanguaging in the EFL classroom
PDF (English)
Dominika Chrobak
129-144
The impact of strategy training on strategy use and reading in L3 Spanish: The results of a ten-month study of 11-year-old learners
PDF (English)
Annett Kaminski
145-165
Introducing pre-schoolers and first graders to English: Pre-service teachers’ insights
PDF (English)
Mojca Žefran, Silva Bratož, Sonja Rutar
166-184
Evaluation of a Multilingual Kindergarten Model in Slovenia: Insights from teachers, parents and children
PDF (English)
Magdalena Olpińska-Szkiełko, Mateusz Patera
185-207
Shared reading for enhancing receptive vocabulary in early second language education: A study of preschool children in a Polish-German bilingual program
PDF (English)
Wyświetl wszystkie wydania