Neofilolog

Aktualny numer

Nr 63/1 (2024)
Opublikowany 2024 września 23

Kwartalnik Neofilolog to recenzowane (double-blind) czasopismo naukowe wydawane przez Polskie Towarzystwo Neofilologiczne. Ukazuje się w wersji papierowej systematycznie od 1930 roku (z przerwą w latach 1940–1989), a od 2009 roku również w wersji elektronicznej. Jego głównym celem jest poszerzanie wiedzy o procesie nauczania i uczenia się języków nowożytnych, także w wymiarze społecznym i kulturowym, ujmowanym zarówno z perspektywy teoretycznej i/lub teoretyczno-praktycznej, jak i metodologicznej. Czasopismo ukazuje się cztery razy do roku w postaci jednorodnych tematycznie numerów, związanych z  tematyką dorocznych konferencji Towarzystwa. Są one publikowane na koniec kwartału (marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień). Ponadto jeden lub dwa tomy w roku poświęcone są wybranej problematyce związanej z aktualnymi tendencjami w zakresie językoznawstwa, glottodydaktyki i akwizycji języków. Artykuły ukazują się w języku polskim, angielskim, niemieckim, francuskim i hiszpańskim. 


INDEKSOWANE W: 
SCOPUS, DOAJ, Sherpa Romeo, Polska Bibliografia Naukowa, INDEX COPERNICUS INTERNATIONAL - IC Journals Master List, Biblioteka Nauki, CEJSH, CEON, Arianta, ERIH PLUS, PKP INDEX, EBSCO, Google Scholar

WSKAŹNIKI OCENY CZASOPISMA:

SCImago Journal & Country Rank

Punktacja Ministerstwa Edukacji i Nauki (2024): 70
INDEX COPERNICUS  ICV (2018): 92.75
INDEX COPERNICUS  ICV (2019): 94.56
INDEX COPERNICUS  ICV (2020): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2021): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2022): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2023): 121.86

DOI: 10.14746/n

ISSN (Print): 1429-2173
ISSN (Online): 2545-3971
PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:  Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Ogłoszenia

Call for Contributions for a Thematic Issue of the Journal Neofilolog

Tools and Methods for Teaching Less Taught Languages in Higher Education

Editors: Witold Ucherek, Freiderikos Valetopoulos, Aleksander Wiater

Publication Date: December 2025 

Article Length: 30,000 characters

Language: French, English, Polish 

Author Guidelines (to be followed): https://pressto.amu.edu.pl/index.php/n/about/submissions

 


Więcej…

2024 października 20

Zaproszenie do publikacji tekstów w numerach pokonferencyjnych czasopisma Neofilolog

Zapraszamy do nadsyłania artykułów opartych na referatach wygłoszonych podczas wrześniowej
Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Dydaktycznej Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego pt.
„Nauczanie i uczenie się języków obcych a otoczenie: naukowe, kulturowe, społeczno-
gospodarcze”, zorganizowanej przez Polskie Towarzystwo Neofilologiczne oraz Katedrę
Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

Teksty, które pomyślnie przejdą procedurę recenzowania, zostaną opublikowane w dwóch tomach
czasopisma Neofilolog, których wydanie zaplanowano na drugi (30 czerwca) i trzeci kwartał (30
września) 2025 roku. Redaktorami tematycznymi poszczególnych numerów są:
- 64/2: dr hab. Mariola Jaworska, prof. UWM, dr Magdalena Makowska
- 65/1: dr hab. Mariola Jaworska, prof. UWM, dr Magdalena Makowska.


Zachęcamy szczególnie do przygotowania artykułów w językach kongresowych (angielski,
niemiecki, francuski). Istnieje również możliwość publikacji w języku polskim.
Teksty należy składać do 30 listopada 2024 roku za pomocą platformy Pressto.

Wymogi edytorskie oraz informacje dotyczące procesu redakcyjnego odnośnie do artykułów w języku polskim
dostępne są na stronie czasopisma: https://pressto.amu.edu.pl/index.php/n/about/submissions
Wytyczne dla tekstów w językach obcych znajdują się na odpowiednich podstronach głównej
strony czasopisma (należy przełączyć wersję językową w lewym górnym rogu).


Zespół Redakcyjny czasopisma Neofilolog


Więcej…

2024 października 3

Wprowadzenie

Anna Czura, Magdalena Maziarz, Agata Słowik-Krogulec
5-10
Wprowadzenie
PDF

Artykuły

Mariola Jaworska
11-27
M-learning w nauce języków obcych – potencjał i ograniczenia
PDF
Katarzyna Karpińska-Szaj, Bernadeta Wojciechowska
28-43
Kompetencje akademickie studentów neofilologii. Postrzeganie problematyzacji w artykule naukowym
PDF
Iwona Kowal
44-59
Monitorowanie procesu pisania w języku obcym. Analiza przerw z perspektywy Teorii Systemów Dynamicznych
PDF
Hadrian Lankiewicz
60-81
The perception of success in learning English as an L2 in the era of globalization – a multilingual student perspective
PDF (English)
Anna Seretny
82-99
Kompetencja leksykalna nastoletnich użytkowników języka polskiego jako odziedziczonego i ojczystego w ujęciu komparatywnym
PDF
Mauricio Véliz-Campos, Karina Cerda-Oñate, Adriana Biedroń, Cristian A. Rojas-Barahona, Leonardo Veliz
100-119
On the effects of L2 aptitude, phonological short-term memory, and L2 motivation on L2 listening performance
PDF (English)
Małgorzata Baran-Lucarz
120-136
Personality as a correlate of pronunciation attainment: The case of formal setting with explicit pronunciation-focused instruction
PDF (English)
Magdalena Białek
137-155
Rozwijanie wizji „Ja idealnego” u uczących się języka niemieckiego jako obcego na trzecim etapie edukacyjnym
PDF
Katarzyna Rokoszewska
156-177
The correlations between the average semester growth rates of syntactic and lexical complexity in L2 writing development at secondary school
PDF (English)
Marzena Wawrzeń
178-194
Badanie potrzeb językowych studentów zza wschodniej granicy. Implikacje dydaktyczne dla praktycznej nauki języka na kierunku Studia polskie dla cudzoziemców
PDF
Aleksander Wiater
195-209
O ewolucji wyobrażeń i praktyki w zakresie prowadzenia dzienniczka uczącego się. Refleksje nad wynikami badania własnego
PDF
Klaudia A. Kruszyńska
210-227
Plurilingual literary writings as tools to develop students’ creativity
PDF (English)
Wyświetl wszystkie wydania