Neofilolog

Aktuelle Ausgabe

Nr. 63/1 (2024)
Published September 23, 2024

BESCHREIBUNG DER ZEITSCHRIFT

Die vierteljährlich erscheinende Neofilolog ist eine von Experten (double-blind) begutachtete Fachzeitschrift der Polnischen Neuphilologischen Gesellschaft. Sie wird seit 1930 systematisch in Papierform veröffentlicht (mit einer Unterbrechung in den Jahren 1940–1989) und erscheint seit 2009 auch in elektronischer Form.

Ihr Hauptziel ist es, aktuelle Erkenntnisse über Lehr- und Lernprozesse von modernen Sprachen, auch unter Berücksichtigung ihrer sozialen und kulturellen Dimensionen, aus theoretischer, anwendungsorientierter und  methodologischer Perspektive einem interessierten Fachpublikum zugänglich zu machen. Die Zeitschrift erscheint derzeit viermal im Jahr in Form von Themenheften im Zusammenhang mit den Jahreskonferenzen der Gesellschaft. Die Ausgaben werden jeweils zum Ende des Quartals (März, Juni, September, Dezember) veröffentlicht. Darüber hinaus widmen sich ein bzw. zwei Bände pro Jahr ausgewählten Themen im Zusammenhang mit aktuellen Trends in der Linguistik, der Glottodidaktik und dem Spracherwerb. Die Artikel erscheinen auf Polnisch, Englisch, Deutsch, Französisch und Spanisch. 

 

INDEXIERT IN:  SCOPUS, DOAJ, Sherpa Romeo, Polska Bibliografia Naukowa, INDEX COPERNICUS INTERNATIONAL - IC Journals Master List, Biblioteka Nauki, CEJSH, CEON, Arianta, ERIH PLUS, PKP INDEX, EBSCO, Google Scholar   JOURNAL METRICS:  

SCImago Journal & Country Rank

Die Zeitschrift „Neofilolog“ hat vom polnischen Ministerium für Wissenschaft und Hochschulbildungm 70 Punkte erhalten. 

INDEX COPERNICUS  ICV (2018)   92.75
INDEX COPERNICUS  ICV (2019)   94.56
INDEX COPERNICUS  ICV (2020)  100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2021): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2022): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2023): 121.86

DOI: 10.14746/n

ISSN (Print): 1429-2173 ISSN (Online): 2545-3971 Die Artikel werden unter der CC-BY-ND-Lizenz veröffentlicht CREATIVE COMMONS CREATIVE COMMONS: 

Mitteilungen

Call for Contributions for a Thematic Issue of the Journal Neofilolog

Tools and Methods for Teaching Less Taught Languages in Higher Education

Editors: Witold Ucherek, Freiderikos Valetopoulos, Aleksander Wiater

Publication Date: December 2025 

Article Length: 30,000 characters

Language: French, English, Polish 

Author Guidelines (to be followed): https://pressto.amu.edu.pl/index.php/n/about/submissions

 


Mehr…

October 20, 2024

Zaproszenie do publikacji tekstów w numerach pokonferencyjnych czasopisma Neofilolog

Zapraszamy do nadsyłania artykułów opartych na referatach wygłoszonych podczas wrześniowej
Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Dydaktycznej Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego pt.
„Nauczanie i uczenie się języków obcych a otoczenie: naukowe, kulturowe, społeczno-
gospodarcze”, zorganizowanej przez Polskie Towarzystwo Neofilologiczne oraz Katedrę
Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

Teksty, które pomyślnie przejdą procedurę recenzowania, zostaną opublikowane w dwóch tomach
czasopisma Neofilolog, których wydanie zaplanowano na drugi (30 czerwca) i trzeci kwartał (30
września) 2025 roku. Redaktorami tematycznymi poszczególnych numerów są:
- 64/2: dr hab. Mariola Jaworska, prof. UWM, dr Magdalena Makowska
- 65/1: dr hab. Mariola Jaworska, prof. UWM, dr Magdalena Makowska.


Zachęcamy szczególnie do przygotowania artykułów w językach kongresowych (angielski,
niemiecki, francuski). Istnieje również możliwość publikacji w języku polskim.
Teksty należy składać do 30 listopada 2024 roku za pomocą platformy Pressto.

Wymogi edytorskie oraz informacje dotyczące procesu redakcyjnego odnośnie do artykułów w języku polskim
dostępne są na stronie czasopisma: https://pressto.amu.edu.pl/index.php/n/about/submissions
Wytyczne dla tekstów w językach obcych znajdują się na odpowiednich podstronach głównej
strony czasopisma (należy przełączyć wersję językową w lewym górnym rogu).


Zespół Redakcyjny czasopisma Neofilolog


Mehr…

October 3, 2024

Wprowadzenie

Anna Czura, Magdalena Maziarz, Agata Słowik-Krogulec
5-10
Einführung
PDF (Język Polski)

Artykuły

Mariola Jaworska
11-27
M-learning w nauce języków obcych – potencjał i ograniczenia
PDF (Język Polski)
Katarzyna Karpińska-Szaj, Bernadeta Wojciechowska
28-43
Kompetencje akademickie studentów neofilologii. Postrzeganie problematyzacji w artykule naukowym
PDF (Język Polski)
Iwona Kowal
44-59
Monitorowanie procesu pisania w języku obcym. Analiza przerw z perspektywy Teorii Systemów Dynamicznych
PDF (Język Polski)
Hadrian Lankiewicz
60-81
The The perception of success in learning English as an L2 in the era of globalization – a multilingual student perspective
PDF (English)
Anna Seretny
82-99
Kompetencja leksykalna nastoletnich użytkowników języka polskiego jako odziedziczonego i ojczystego w ujęciu komparatywnym
PDF (Język Polski)
Mauricio Véliz-Campos, Karina Cerda-Oñate, Adriana Biedroń, Cristian A. Rojas-Barahona, Leonardo Veliz
100-119
On the effects of L2 aptitude, phonological short-term memory, and L2 motivation on L2 listening performance
PDF (English)
Małgorzata Baran-Lucarz
120-136
Personality as a correlate of pronunciation attainment: The case of formal setting with explicit pronunciation-focused instruction
PDF (English)
Magdalena Białek
137-155
Rozwijanie wizji „Ja idealnego” u uczących się języka niemieckiego jako obcego na trzecim etapie edukacyjnym
PDF (Język Polski)
Katarzyna Rokoszewska
156-177
The The correlations between the average semester growth rates of syntactic and lexical complexity in L2 writing development at secondary school
PDF (English)
Marzena Wawrzeń
178-194
Badanie potrzeb językowych studentów zza wschodniej granicy. Implikacje dydaktyczne dla praktycznej nauki języka na kierunku Studia polskie dla cudzoziemców
PDF (Język Polski)
Aleksander Wiater
195-209
O ewolucji wyobrażeń i praktyki w zakresie prowadzenia dzienniczka uczącego się. Refleksje nad wynikami badania własnego
PDF (Język Polski)
Klaudia A. Kruszyńska
210-227
Plurilingual literary writings as tools to develop students’ creativity
PDF (English)
Alle Ausgaben anzeigen