Neofilolog

Numéro courant

No 62/2 (2024)
Publié le June 26, 2024

DESCRIPTION DE LA REVUE
Le trimestriel Neofilolog est une revue scientifique à comité de lecture (double-blind), publiée par la Société Polonaise des Néophilologues (Polskie Towarzystwo Neofilologiczne). Elle sort systématiquement sur papier depuis 1930 (avec une interruption entre 1940 et 1989), et depuis 2009, elle est également publiée sous forme électronique. Son objectif principal est d'élargir les connaissances sur le processus d'enseignement et d'apprentissage des langues vivantes, également dans la dimension sociale et culturelle, à la fois d'un point de vue théorique et / ou théorique et pratique ainsi que méthodologique. La revue est actuellement publiée quatre fois par an sous la forme de numéros thématiques homogènes liés aux conférences annuelles de la Société. Les numéros suivants sont publiés à la fin de chaque trimestre (mars, juin, septembre, décembre). En outre, un ou deux volumes par an sont consacrés à des sujets choisis liés aux tendances actuelles en linguistique, didactique des langues étrangères et acquisition des langues. Les articles sont publiés en polonais, anglais, allemand, français et espagnol.

RÉFÉRENCÉ DANS: SCOPUS, DOAJ, Sherpa Romeo, Polska Bibliografia Naukowa, INDEX COPERNICUS INTERNATIONAL - IC Journals Master List, Biblioteka Nauki, CEJSH, CEON, Arianta, ERIH PLUS, PKP INDEX, EBSCO, Google Scholar

INDICATEURS DE L'ÉVALUATION DE LA REVUE :   SCImago Journal & Country Rank    

 

Ministry of Education and Science (2023): 70
INDEX COPERNICUS ICV (2018) 92.75
INDEX COPERNICUS  ICV (2019)  94.56
INDEX COPERNICUS  ICV (2020)  100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2021): 100.00

 

DOI: 10.14746/n

ISSN (Print): 1429-2173 ISSN (Online): 2545-3971 LES ARTICLES PUBLIÉS DANS LA REVUE SONT DISPONIBLES SOUS LICENCE CREATIVE COMMONS:

Annonces

Nowy numer czasopisma Neofilolog 62/1 (2024)

Z radością informujemy, że został opublikowany najnowszy Neofilolog. Nr 62/1 pt. "Uczenie się i nauczanie języków obcych w kontekście szkoły wyższej" powstał pod redakcją Andrzeja Dąbrowskiego i Piotra Kajaka.

Życzymy Państwu interesującej i inspirującej lektury, zapraszając do publikowania w naszym czasopiśmie.

Zespół redakcyjny czasopisma Neofilolog


Plus…

April 12, 2024

Call for papers Nr 63/2 - Perspectives on the Values of Silence and Speech in Foreign Language Education

You are invited to submit articles in Nr 63/2 - Perspectives on the Values of Silence and Speech in Foreign Language Education edited by Anna Jaroszewska, Agnieszka Kałdonek-Crnjaković and Dat Bao

This issue will address the value and meaning of silence in language education, covering the
following, but not limited to, subthemes/topics:Verbal and non-verbal participation in the
classroom, the role of silence and speech as learning space and learning resources, the inner
voice, mental processing, the shift between silence and talk, peer influence in relation to
silence and talk, silence and talk in task design, silence and speech in classroom management,
teacher silence, teacher talk, peer silence, peer speech, productive and unproductive silence,
productive and unproductive speech, learner experience with speech and silence, teacher
experience with speech and silence, teacher well-being as influenced by learner silence and
learner talk, among others. The article can be empirical-based, auto/duo/trio-ethnographic,
reflective, conceptual or philosophically interpretive. It can be a critical review nature that
challenges or expands the status quo in the field.


Date of publication: 15 December 2024
Length of article: 6000 words

Instructions for authors: Submissions | Neofilolog (amu.edu.pl)

Texts should be submitted by 30th of April 2024 to the address of the editors of the issue:

Agnieszka Kałdonek-Crnjaković: a.kaldonek2@uw.edu.pl


Plus…

March 19, 2024

Wprowadzenie

Małgorzata Baran-Łucarz, Magdalena Białek, Aleksander Wiater
359-364
Wprowadzenie
PDF (Język Polski)

Artykuły

Radosław Kucharczyk
365-378
Tłumaczenie jako jedna z technik językowych działań mediacyjnych. Wyniki badania wstępnego
PDF (Język Polski)
Danuta Wiśniewska
379-395
Mixed-type literature review of research on L2 learning in and through the linguistic landscape
PDF (English)
Halina Chmiel-Bożek
396-408
Potencjał dynamicznej platformy webtoons.com/fr w nauczaniu/uczeniu się języka francuskiego w opinii studentów filologii romańskiej
PDF (Język Polski)
Agnieszka Dryjańska
409-426
Elementy językowego obrazu świata w nauczaniu języka francuskiego w kontekście filologicznym
PDF (Język Polski)
Monika Janicka
427-443
Uczniowie z doświadczeniem migracji na lekcjach języka niemieckiego w polskiej szkole podstawowej – perspektywa nauczycieli
PDF (Język Polski)
Patrycja Stasiak, Agnieszka Kałdonek-Crnjaković, Małgorzata Molska
444-460
Specjalne potrzeby edukacyjne – samoocena wiedzy, umiejętności i postaw w przekonaniach przyszłych nauczycieli języków obcych przed i po szkole letniej
PDF (Język Polski)
Katarzyna Nosidlak
461-481
Experienced Learners from Generation Z and the Traditional Vision of the Good Language Teacher: On The Issue of Teacher Authenticity
PDF (English)
Joanna Pitura, Sabina Nowak, Anna Turula, Joanna Jakubik, Yuliya Asotska-Wierzba
482-501
Mapping the landscape of serious digital language learning games: Towards a Serious-Digital Game-based Language Learning (S-DGBLL) teacher competence framework
PDF (English)
Tomasz Róg
502-520
Teaching L2 pragmatics: The effects of different types of task implementation vs a PPP framework
PDF (English)
Ryszard Ziaja
521-540
Korzyści i granice wykorzystania sztucznej inteligencji na lekcjach języka niemieckiego na przykładzie ChatGPT
PDF (Język Polski)
Izabela Bawej
541-562
O wykorzystaniu wiadomości sms w nauczaniu komunikacji w języku obcym na przykładzie języka niemieckiego jako języka obcego
PDF (Język Polski)
Martyna Laskowska
563-578
Developing Intercultural Communicative Competence (ICC) of English majors in courses dealing with the culture of English-speaking countries
PDF (Język Polski)
Voir tous les numéros