Neofilolog

Numéro courant

No 65/1 (2025)
Publié le September 30, 2025

DESCRIPTION DE LA REVUE
Le trimestriel Neofilolog est une revue scientifique à comité de lecture (double-blind), publiée par la Société Polonaise des Néophilologues (Polskie Towarzystwo Neofilologiczne). Elle sort systématiquement sur papier depuis 1930 (avec une interruption entre 1940 et 1989), et depuis 2009, elle est également publiée sous forme électronique. Son objectif principal est d'élargir les connaissances sur le processus d'enseignement et d'apprentissage des langues vivantes, également dans la dimension sociale et culturelle, à la fois d'un point de vue théorique et / ou théorique et pratique ainsi que méthodologique. La revue est actuellement publiée quatre fois par an sous la forme de numéros thématiques homogènes liés aux conférences annuelles de la Société. Les numéros suivants sont publiés à la fin de chaque trimestre (mars, juin, septembre, décembre). En outre, un ou deux volumes par an sont consacrés à des sujets choisis liés aux tendances actuelles en linguistique, didactique des langues étrangères et acquisition des langues. Les articles sont publiés en polonais, anglais, allemand, français et espagnol.

RÉFÉRENCÉ DANS: SCOPUS, DOAJ, Sherpa Romeo, Polska Bibliografia Naukowa, INDEX COPERNICUS INTERNATIONAL - IC Journals Master List, Biblioteka Nauki, CEJSH, CEON, Arianta, ERIH PLUS, PKP INDEX, EBSCO, Google Scholar

INDICATEURS DE L'ÉVALUATION DE LA REVUE :   SCImago Journal & Country Rank    

 

Ministry of Education and Science (2023): 70
INDEX COPERNICUS ICV (2018) 92.75
INDEX COPERNICUS  ICV (2019)  94.56
INDEX COPERNICUS  ICV (2020)  100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2021): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2022): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2023): 121.86

INDEX COPERNICUS  ICV (2024): 121.00

DOI: 10.14746/n

ISSN (Print): 1429-2173 ISSN (Online): 2545-3971 LES ARTICLES PUBLIÉS DANS LA REVUE SONT DISPONIBLES SOUS LICENCE CREATIVE COMMONS:

Annonces

Zaproszenie do nadsyłania artykułów do numeru tematycznego czasopisma Neofilolog

Redakcja czasopisma Neofilolog zaprasza do nadsyłania artykułów naukowych opartych na referatach wygłoszonych podczas Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Dydaktycznej Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego pt. Mediacja i działania mediacyjne w komunikacji w językach obcych, zorganizowanej we wrześniu 2025 roku przez Polskie Towarzystwo Neofilologiczne oraz Uniwersytet SWPS, Wydział Nauk Humanistycznych w Warszawie.

Zachęcamy do przygotowywania artykułów w językach kongresowych (angielskim, niemieckim, francuskim). Istnieje również możliwość publikacji tekstów w języku polskim.

Artykuły należy składać do 10 grudnia 2025 r. za pośrednictwem platformy Pressto.


Plus…

November 11, 2025

Nowy numer czasopisma Neofilolog 65/1 (2025)

Z radością informujemy, że został opublikowany najnowszy numer czasopisma Neofilolog Nr 65/1
pt. "Uczenie się i nauczanie języków obcych a otoczenie naukowe: między teorią a praktyką" pod redakcją Marioli Jaworskiej i Magdaleny Makowskiej.

Życzymy Państwu interesującej i inspirującej lektury, zapraszając do publikowania w naszym czasopiśmie.

Zespół redakcyjny czasopisma Neofilolog


Plus…

October 31, 2025
Uczenie się i nauczanie języków obcych a otoczenie naukowe: między teorią a praktyką

Artykuły

Magdalena Pieklarz-Thien
14-35
Rywalizacja pomiędzy rodzeństwem – o tym, co łączy i dzieli językoznawstwo i dydaktykę językową
PDF (Język Polski)
Beata Anna Peć
36-64
Nauczanie i uczenie się języków obcych a otoczenie naukowe. Specyficzna harmonia nauk humanistycznych i społecznych w kształceniu nauczycieli języków obcych
PDF (Język Polski)
Czesław Kiński, Bartosz Kiński, Agata Przyborowska
65-83
Big Five personality traits, attitudes towards Artificial Intelligence and the use of AI solutions in foreign language learners
PDF (English)
Anna Borkowska
84-103
Older adults’ willingness to communicate and emotions in the EFL classroom context: Results of a pilot study
PDF (English)
Jolanta Sujecka-Zając
104-121
Rozwijanie krytycznego myślenia w perspektywie glottodydaktycznej
PDF (Język Polski)
Piotr Matczak, Hanna Błauciak, Hanna Stelmaszczyk
122-145
Mentoring and process writing in developing high school L2 learners’ autonomy
PDF (English)
Mieczysław Gajos (Traducteur)
146-159
Mikronauczanie a kształcenie i doskonalenie kompetencji fonologicznej w nauczaniu języka francuskiego jako obcego na poziomie akademickim
PDF (Język Polski)
Oskar Korczyński
160-173
Kompetencja fonologiczna w języku obcym z punktu widzenia studentów kierunków filologicznych. Perspektywa przyszłej kariery zawodowej
PDF (Język Polski)
Klaudia Gajewska
174-191
Voice assistance in task-based learning to mediate EFL texts
PDF (English)
Karol Niewiadomski
192-209
L’emploi des temps passés et des participes en français et en polonais en tant que formes parallèles dans l’enseignement/apprentissage du FLE
PDF
Joanna Aleksiejuk
210-233
Klasa społeczna ucznia a afordancje w nauce języka angielskiego
PDF (Język Polski)
Ilona Banasiak, Magdalena Olpińska-Szkiełko, Mateusz Patera
234-254
Edukacja językowa w Polsce: stan, wyzwania i perspektywy rozwoju. Część II: Nauczanie dwujęzyczne i CLIL
PDF (Język Polski)
Voir tous les numéros