Neofilolog

Aktualny numer

Nr 65/1 (2025)
Opublikowany 2025 września 30

Kwartalnik Neofilolog to recenzowane (double-blind) czasopismo naukowe wydawane przez Polskie Towarzystwo Neofilologiczne. Ukazuje się w wersji papierowej systematycznie od 1930 roku (z przerwą w latach 1940–1989), a od 2009 roku również w wersji elektronicznej. Jego głównym celem jest poszerzanie wiedzy o procesie nauczania i uczenia się języków nowożytnych, także w wymiarze społecznym i kulturowym, ujmowanym zarówno z perspektywy teoretycznej i/lub teoretyczno-praktycznej, jak i metodologicznej. Czasopismo ukazuje się cztery razy do roku w postaci jednorodnych tematycznie numerów, związanych z  tematyką dorocznych konferencji Towarzystwa. Są one publikowane na koniec kwartału (marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień). Ponadto jeden lub dwa tomy w roku poświęcone są wybranej problematyce związanej z aktualnymi tendencjami w zakresie językoznawstwa, glottodydaktyki i akwizycji języków. Artykuły ukazują się w języku polskim, angielskim, niemieckim, francuskim i hiszpańskim. 


INDEKSOWANE W: 
SCOPUS, DOAJ, Sherpa Romeo, Polska Bibliografia Naukowa, INDEX COPERNICUS INTERNATIONAL - IC Journals Master List, Biblioteka Nauki, CEJSH, CEON, Arianta, ERIH PLUS, PKP INDEX, EBSCO, Google Scholar, WIKIDATA, CROSSREF, SUDOC, SHERPA ROMEO, OPENALEX, EZB

WSKAŹNIKI OCENY CZASOPISMA:

SCImago Journal & Country Rank

Punktacja Ministerstwa Edukacji i Nauki (2024): 70
INDEX COPERNICUS  ICV (2018): 92.75
INDEX COPERNICUS  ICV (2019): 94.56
INDEX COPERNICUS  ICV (2020): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2021): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2022): 100.00
INDEX COPERNICUS  ICV (2023): 121.86

INDEX COPERNICUS  ICV (2024): 121.00

 

 

DOI: 10.14746/n

ISSN (Print): 1429-2173
ISSN (Online): 2545-3971 - wersja pierwotna
PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:  Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Ogłoszenia

Zaproszenie do nadsyłania artykułów do numeru tematycznego czasopisma Neofilolog

Redakcja czasopisma Neofilolog zaprasza do nadsyłania artykułów naukowych opartych na referatach wygłoszonych podczas Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Dydaktycznej Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego pt. Mediacja i działania mediacyjne w komunikacji w językach obcych, zorganizowanej we wrześniu 2025 roku przez Polskie Towarzystwo Neofilologiczne oraz Uniwersytet SWPS, Wydział Nauk Humanistycznych w Warszawie.

Zachęcamy do przygotowywania artykułów w językach kongresowych (angielskim, niemieckim, francuskim). Istnieje również możliwość publikacji tekstów w języku polskim.

Artykuły należy składać do 10 grudnia 2025 r. za pośrednictwem platformy Pressto.


Więcej…

2025 listopada 11

Nowy numer czasopisma Neofilolog 65/1 (2025)

Z radością informujemy, że został opublikowany najnowszy numer czasopisma Neofilolog Nr 65/1
pt. "Uczenie się i nauczanie języków obcych a otoczenie naukowe: między teorią a praktyką" pod redakcją Marioli Jaworskiej i Magdaleny Makowskiej.

Życzymy Państwu interesującej i inspirującej lektury, zapraszając do publikowania w naszym czasopiśmie.

Zespół redakcyjny czasopisma Neofilolog


Więcej…

2025 października 31
Uczenie się i nauczanie języków obcych a otoczenie naukowe: między teorią a praktyką

Artykuły

Magdalena Pieklarz-Thien
14-35
Rywalizacja pomiędzy rodzeństwem – o tym, co łączy i dzieli językoznawstwo i dydaktykę językową
PDF
Beata Anna Peć
36-64
Nauczanie i uczenie się języków obcych a otoczenie naukowe. Specyficzna harmonia nauk humanistycznych i społecznych w kształceniu nauczycieli języków obcych
PDF
Czesław Kiński, Bartosz Kiński, Agata Przyborowska
65-83
Big Five personality traits, attitudes towards Artificial Intelligence and the use of AI solutions in foreign language learners
PDF (English)
Anna Borkowska
84-103
Older adults’ willingness to communicate and emotions in the EFL classroom context: Results of a pilot study
PDF (English)
Jolanta Sujecka-Zając
104-121
Rozwijanie krytycznego myślenia w perspektywie glottodydaktycznej
PDF
Piotr Matczak, Hanna Błauciak, Hanna Stelmaszczyk
122-145
Mentoring and process writing in developing high school L2 learners’ autonomy
PDF (English)
Mieczysław Gajos (Tłumacz)
146-159
Mikronauczanie a kształcenie i doskonalenie kompetencji fonologicznej w nauczaniu języka francuskiego jako obcego na poziomie akademickim
PDF
Oskar Korczyński
160-173
Kompetencja fonologiczna w języku obcym z punktu widzenia studentów kierunków filologicznych. Perspektywa przyszłej kariery zawodowej
PDF
Klaudia Gajewska
174-191
Voice assistance in task-based learning to mediate EFL texts
PDF (English)
Karol Niewiadomski
192-209
L’emploi des temps passés et des participes en français et en polonais en tant que formes parallèles dans l’enseignement/apprentissage du FLE
PDF (Français (France))
Joanna Aleksiejuk
210-233
Klasa społeczna ucznia a afordancje w nauce języka angielskiego
PDF
Ilona Banasiak, Magdalena Olpińska-Szkiełko, Mateusz Patera
234-254
Edukacja językowa w Polsce: stan, wyzwania i perspektywy rozwoju. Część II: Nauczanie dwujęzyczne i CLIL
PDF
Wyświetl wszystkie wydania