Abstrakt
The article is based on Anabelle Honess Roe’s research in which she analysed the ways that animation is used in Roger Ross Williams’s documentary Life, Animated (2016). It studies how an individual, subjective perspective is evoked in the film. Other documentaries which use animation to tell the story about autism are mentioned as a context.
Bibliografia
Animated Minds, [dostęp: 1.04.2017]
Hendrykowski M., Animacja jako dokument. Dokument jako animacja. Wokół poetyki i antropologii ruchomych obrazów, „Kultura Współczesna” 2012, nr 3
Mąka-Malatyńska K., Wyprawa do krainy prawdopodobieństwa – o dokumentach animowanych Marcina Podolca, „Images” 2017, vol. XX, nr 29, s. 289–299
Nichols B., Typy filmu dokumentalnego, w: Metody dokumentalne w filmie, red. D. Rode, M, Pieńkowski, Łódź 2013
Roger Ross Williams (‘Life, Animated’) on how Disney films helped autistic man ‘reconnect with the world’, rozmawiał M.J. Dixon, Gold Derby, 2017, <http://www.goldderby.com/article/2016/roger-ross-williams-interview-life-animated-documentary-autism oscars/> [dostęp: 1.04.2017]
Roe A.H., Animated Documentary, New York 2013
Sitkiewicz P., Małe wielkie kino. Film animowany od narodzin do końca okresu klasycznego, Gdańsk 2009
Wojciechowska A., Charakterystyka języka i komunikacji osób z autyzmem i zespołem Aspergera, w: O trudnościach w porozumiewaniu się, red. M. Obrębska, Poznań 2011
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.