Abstrakt
A consistent style in Dorota Kędzierzawska’s films has been clearly visible since her university works, which were influenced by cinematic Polish tendencies from the 1970s and 1980s. The director was interested in making deep insights into the child’s world and taking the perpective of her main characters. The spirit of the visual element does not minimalise the realism of the filmed world. What is more, the limited role of speaking allows cinematic techniques of expression to develop. Kędzierzawska has always been fascinated by young people and their problems and life experiences.
Bibliografia
Chyb M., Sama na huśtawce. Rozmowa z Dorotą Kędzierzawską, „Film” 1998, nr 10
Czerkawski P., Sobczak M., Bitwa o montaż. Rozmowa z Dorotą Kędzierzawską i Arturem Reinhartem, „Odra” 2011, nr 12
Dabert D., Kino moralnego niepokoju. Wokół wybranych problemów i etyki, Poznań 2003
Demidowicz K., Idę pod prąd. Rozmowa z Dorotą Kędzierzawską, „Film” 1995, nr 3
Hollender B., Pod prąd. Rozmowa z Dorotą Kędzierzawską, „Film” 1991, nr 35
Jazdon M., Pławuszewski P., Polski film dokumentalny lat siedemdziesiątych. Nic o nas bez nas, w: Historia polskiego filmu dokumentalnego (1945–2014), red. M. Hendrykowska, Poznań 2015
Kałużyński Z., Jak skompromitowałem się w Krakowie, „Polityka” 1971, nr 24
Kosiński B., Kieślowski K., Zygadło T., Dokumentarzyści o dokumencie, „Polityka” 1971, nr 28
Lebecka M., Dama z epoki. Rozmowa z Dorotą Kędzierzawską i Arthurem Reinhartem, „Kino” 2007, nr 9.
Maciejewski Ł., Jeśli masz zrobić błąd, zrób własny błąd, „Film” 2007, nr 9
Maniewski M., Dojrzali do śmierci, dojrzali do życia, „Kino” 1992, nr 5
Mąka-Malatyńska K., Początek, 2005, <http://filmpolski.pl/fp/index.php?etiuda=322102> [dostęp: 24.02.2017]
Nawój E., Dorota Kędzierawska, 2009, <http://culture.pl/pl/tworca/dorota-kedzierzawska> [dostęp: 22.02.2017]
Pietrasik Z., Pierwszy krzyk. Rozmowa z Dorotą Kędzierzawską, „Polityka” 1999, nr 5
Pławuszewski P., Po swojemu. Kino Władysława Ślesickiego, Kraków 2017
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.