Nostalgia and Archival Footage in Contemporary Hungarian Documentary (Gábor Zsigmond Papp: "The Life of an Agent")
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Father (István Szabó, 1966).
- Budapest Tales (István Szabó, 1977).
- Time Stands Still (Péter Gothár, 1982).
- The Disciples (Géza Bereményi, 1985).
- Whooping Cough (Péter Gárdos, 1987.
- The Midas Touch (Géza Bereményi, 1988).
- Utrius (Ferenc Grunwalsky, 1993).
- Bolshe Vita (Ibolya Fekete, 1995).
- Taking Sides (István Szabó, 2001).
- The Unburied Man (Márta Mészáros, 2004).
- K. Muhi, “A talált képek vonzásában. Archívok a magy ar fi lmben” [Under the Spell of Found Images. Archival pictures in Hungarian Cinema], Metropolis 1997, Summer, pp. 76–91.
- A. Murai, “Emlék-nyom-követés. Az archív felvételek stílusalakzatai” [Memory-Trace-Pursuit. Stylistic Formations of Archival Footage], in: BBS 50. A Balázs Béla Stúdió 50 éve, ed. G. Gelencsér, Budapest, Műcsarnok – Balázs Béla Stúdió, 2009, pp. 115–127.
- Cinema’s Alchemist: The Films of Peter Forgacs, eds. B. Nichols, M. Renov, Vis ible Evidence series, no. 25, University of Minnesota Press, 2011.
- N. Nedelsky, “Czechoslovakia and the Czech and Slovak Republics,” in: Transitional Justice in Eastern Europe and the Former Soviet Union: Reckoning with the Communist Past, ed. L. Stan, London, Routledge, 2009, pp. 37–75.
- P. Nora, Between Memory and History: Les Lieux de Mémoire (trans. Marc Roudebush), Representations (1989), no. 26, pp. 7–25.
- P. Nora, Realms of Memory: Rethinking the French Past (trans. A. Goldhammer), Columbia University Press, New York 1996–1998.
- A. Huyssen, Present Pasts: Urban Palimpsests and the Politics of Memory, Stanford University Press, 2003.
- H. White, The Content of the Form: Narrative Discourse and Historical Representation, Johns Hopkins University Press, Baltimore 1987.