Tom 15 Nr 24 (2014): 21st-century Documentary Film in East and Central Europe
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
PRZESYŁANIE TEKSTÓW
Proces Recenzji
Lista recenzentów
Zasady etyki
Prawa autorskie
Polityka prywatności
Zespół redakcyjny
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Tom 15 Nr 24 (2014)
Opublikowany 2015 lipca 4
21st-century Documentary Film in East and Central Europe
Lorant Stőhr
5-18
Inside Job. First-person Documentary in Trauma Cinema: "Balkan Champion" (2006)
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.1
PDF (English)
Terez Vincze
19-26
Nostalgia and Archival Footage in Contemporary Hungarian Documentary (Gábor Zsigmond Papp: "The Life of an Agent")
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.2
PDF (English)
Maria Ferencuhova
27-40
Metaphor, Metonymy and Metalepsis: Three Tropes in Contemporary Slovak Documentary
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.3
PDF (English)
Lucie Česálková
41-50
Filmmakers to Themselves? Czech Documentary Cinema After 2000
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.4
PDF (English)
Pavel Bednařík
51-60
Who Will Watch the Watchmen? Czech Documentary After 1989 (a Brief Resume)
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.5
PDF (English)
Anna Granatowska
61-70
Between Documentary and Fiction: Authenticity and Voyeurism in the Cinema of Ulrich Seidl
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.6
PDF
Volha Dashuk
71-76
On the Edge
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.7
PDF
Anna Mikonis-Railiene
77-90
Man, History and Poetry. Dominant Tendencies in Lithuanian 21st-Century Documentary Films
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.8
PDF
Marek Hendrykowski
91-98
The Film Document as a Testimony of the Present: A Sceptic at the Confessional
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.9
PDF
Andrzej Szpulak
99-106
"The Story of the Kowalski Family" and Quarter L. Memory Messages on the Screen
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.10
PDF
Justyna Czaja
107-112
The Past and Memory in "Archive of Lives": Justyna Łuczaj-Salefs Impressionist Historical Documentary
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.11
PDF
Justyna Sulejewska
113-118
Self-reflexiveness in Photo-film Form as Illustrated by Zbigniew Czapla’s "Paper Box"
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.12
PDF
Michał Piepiórka
119-128
"Night with the General" - a Democratic Documentary
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.13
PDF
Katarzyna Citko
129-136
"Without One Tree, a Forest Will Stay a Forest" by Dagmara Drzazga As a Religious and Historical Documentary
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.14
PDF
Bogumiła Fiołek-Lubczyńska
137-144
Grand Theatre, Oratory and Anthropology in the Documentaries of Andrzej Fidyk
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.15
PDF
Urszula Tes
145-154
"Declaration of Immortality" – Inspirations Derived from Creative Documentaries by Wojciech Wiszniewski
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.16
PDF
Katarzyna Mąka-Malatytńska
155-164
Affirmation, Acceptance and Rejection: Polish Contemporary Documentary Filmmakers and their Relation to Poland’s Documentary Film Tradition
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.17
PDF
Anna Śliwińska
165-170
Satisfaction or Hard Labour? Portrait of a Ballet School in 52 Percent by Rafał Skalski
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.18
PDF
Etiudy
Marek Hendrykowski
171-180
Dwaj ludzie z szafą w perspektywie genologicznej
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.19
PDF
Marek Szponik
181-184
Prowincja polska – szczere spojrzenia
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.20
PDF
Joanna Sikorska
185-194
Uniwersalizm w etiudzie dokumentalnej Lecieć – nie lecieć w reżyserii Anieli Gabryel
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.21
PDF
Warsztat filmowca
Piotr Wojtowicz
195-206
Koncepcja ideowo-artystyczna zdjęć do filmu Tam i z powrotem. Opis autorski
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.22
PDF
Matej Bobrik
207-230
Autobiograficzny film dokumentalny. Eksplikacja autorska filmu "Self(less)-Portrait"
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.23
PDF
Aleh Dashkevich, Volha Dashuk, Beata Dzianowicz, Jolanta Kilian, Iryna Volakh, Jan Zamojski
231-148
15 Minutes: Belarus!
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.24
PDF
Author Gallery
Bartłomiej Talaga, Wojciech Zwoliński
249-269
Ukraina 2009–2014
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.25
PDF
Varia
Jadwiga Hučková
270-276
Films that Gave Us Boldness: East European Documentaries Screened in Poland (1987-1993) as Refl ected in the Film Press of the Time
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.26
PDF
Denis Viren
277-280
The Relationship Between Form and Content in Early Grzegorz Królikiewicz Documentaries
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.27
PDF
Mikołaj Jazdon
281-286
Część zamiast całości czyli sposób na cenzorów. "Szkoła podstawowa" Tomasza Zygadły – wzorcowy film kina „nowej zmiany”
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.28
PDF
Piotr Pławuszewski
287-294
„Takim zapamiętałem Mietka”. Władysława Ślesickiego "Płyną tratwy" (1962)
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.29
PDF
Tomasz Kowalski
295-301
Z Szekspirem w tle. "Opowieść zimowa" Erica Rohmera
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.30
PDF
Marek Hendrykowski
302-308
Autorstwo utworu audiowizualnego – substancja i struktura
https://doi.org/10.14746/i.2014.24.31
PDF
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się