Self-reflexiveness in Photo-film Form as Illustrated by Zbigniew Czapla’s "Paper Box"

Main Article Content

Justyna Sulejewska

Abstrakt

The article interprets Paper Box by Zbigniew Czapla as an example of iconographic film and suggests that the genre be renamed photo-film. An analysis of particular means of film expression and photographic metaphors leads to seeing photo-film as a synthesis of various media, going beyond the world of cinema in terms of genealogy.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Sulejewska, J. (2014). Self-reflexiveness in Photo-film Form as Illustrated by Zbigniew Czapla’s "Paper Box". Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication, 15(24), 113-118. https://doi.org/10.14746/i.2014.24.12
Dział
Temat numeru

Bibliografia

  1. http://zbigniewczapla.pl/paperbox_pl.html [accessed: April 3rd 2014].
  2. B. Stiegler, Obrazy fotografii. Album metafor fotografiicznych, trans. J. Czudec, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków 2009, p. 10 [Original: Bilder der Photographie: ein Album photographischer Metaphern, 2006].
  3. M. Jazdon, “Fotografie w roli głównej. O polskim filmie ikonograficznym ze zdjęć”, Kwartalnik Filmowy 2006, no. 54–55.
  4. Film ikonograficzny, in: M. Hendrykowski, Słownik terminów filmowych, Ars Nova, Poznań 1994, p. 122.
  5. J. Berger, “Uses of photography”, in: About Looking, Vintage International, New York 1992, p. 51.
  6. A. Dziadek, “Typologie, typologie…”[Typology inc.], in: Obrazy i wiersze. Z zagadnień interpretacji sztuk w polskiej poezji współczesnej, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2011, p. 15.
  7. Viva Fotofi lm. bewegt/unbewegt, eds. K. Pratschke, G. Hámos & T. Tode, Marburg 2010.
  8. A. Gwóźdź, Ofi cyna Naukowa, Warszawa 2010, p. 35.
  9. S. Sontag, On Photography, Carl Hanser, New York 2005, pp. 5–6.
  10. F. Soulages, Estetyka fotografii. Strata i zysk, trans. B. Mytych-Forajter, W. Forajter, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Kraków 2007, p. 17 [Original: Esthétique de la photographie: la perte et le reste, 1998].