Abstrakt
Krzysztof Kieślowski employed film properties in a creative way in his Three Colours (Trois couleurs, 1993–94) trilogy. They play various roles in Blue (Bleu, 1993), White (Blanc, 1993) and Red (Rogue, 1994): they make the presented world more probable, co-create images of heroes, build dramaturgy and convey symbolic content. Such a treatment of film props is shaped by the director’s film style and creates a specific cinematic atmosphere.
Bibliografia
Bordwell D., Thompson K., Film Art. Sztuka filmowa. Wprowadzenie, trans. B. Rosińska, Warszawa 2010
Kijowski A.T., “Poetyka rekwizytu”, [in:] idem, Chwyt teatralny, Gdańsk 2000
Rogowska K., “Oblicza popkultury: gadżet we współczesnym kinie amerykańskim”, [in:] Rzecz w kulturze, eds. B. Pawłowska-Jądrzyk, D. Dąbrowska, Warszawa 2016
Stachówna G., “Listy Cyrana, chustka Desdemony i róża upiora opery, czyli filmowa rekwizytornia romansowa”, “Kwartalnik Filmowy” 2011, no. 74
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.