Kolonizacja stawów hydr – narracje w serii Heroes of Might and Magic
Main Article Content
Abstrakt
This article is an analysis of narratives in a series of video games called Heroes of Might and Magic. Author discusses issue of colonial/imperial thinking connected with strategy genre, evolution of fantasy tropes and developement of plot structure. On this basis he tries to outline the limitations of storytelling which result from series formula.
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Chojnacki M.M., Interfejs [w:] Wprowadzenie do groznawstwa, red. K. Prajzner, Łódź 2019
- Ermi L., Mäyrä F., Fundamental Components of the Gameplay Experience: Analysing Immersion, [w:] DIGAREC Keynote-Lectures 2009/10, eds. S. Günzel, M. Liebe, D. Mersch, Potsdam 2011, s. 88–115
- Garda M.B., Interaktywne fantasy. Gatunek w grach cyfrowych, Łódź 2016
- Grabarczyk P., Opozycja hardcore/casual, [w:] Wprowadzenie do groznawstwa, red. K. Prajzner, Łódź 2019, s. 127–148
- Krawczyk S., „Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę”. Dlaczego gry komputerowe z przełomu wieków wpłynęły na tożsamość polskich graczy?, „Homo Ludens” 2015, nr 2 (8), s. 63–79
- Kubiński P., Gry wideo. Zarys poetyki, Kraków 2016
- Lammes S., On the border: pleasure of exploration and colonial mastery in Civilization III play the world, “DiGRA” 2003, vol. 2, s. 120–129
- Majkowski T.Z., Języki gropowieści. Studia o różnojęzyczności gier cyfrowych, Kraków 2019
- Mukherjee S., Videogames and Postcolonialism: Empire plays back, Cham 2017
- Nitsche M., Video Game Spaces. Image, play, and structure in 3d game worlds, Cambridge, MA, – London 2008
- Prajzner K. (red.), Wprowadzenie do groznawstwa, Łódź 2019
- Smejlis T., Konwencja heroic fantasy w grach fabularnych, „Homo Ludens” 2011, nr 1/(3), s. 182–197
- Stasieńko J., Alien vs. predator?: gry komputerowe a badania literackie, Wrocław 2005
- Trębicki G., Fantasy. Ewolucja gatunku, Kraków 2009
- Zagal J.P., Mateas M., Time in video games: A survey and analysis, „Simulation & Gaming” 2010, XX(X), s. 1–25