Abstrakt
This essay and review article provides a panorama of phenomena and themes related to the fundamental difference of interests and the permanent conflict stemming from the schism and crisis in values that occurs between he changes in the field of broadcasting technology and technological revolutions and the memory of cinematography and film culture.
Bibliografia
Borde R., Les cinémathèques, Paris 1983
Carey G., Lost Films, New York 1970
Cherchi-Usai P., Burning Passions. An Introduction to the Study of Silent Cinema, London 1994
Hall P., In Search of Lost Films, Albany, Georgia 2016
Kofler B., Legal Questions Facing Audiovisual Archives, Paris 1991
Matuszewski B., Une nouvelle source de l’histoire. Paris 1898. Przekład polski w tomie: Nowe źródło historii. Reedycja krytyczna, przekład, opracowanie i przedmowa Z. Czeczot-Gawrak, Warszawa 1995
Mitchell W.J.T., What do pictures want? The lives and loves of images, Chicago 2005. https://doi.org/10.7208/chicago/9780226245904.001.0001 DOI: https://doi.org/10.7208/chicago/9780226245904.001.0001
Przekład polski: Czego chcą od nas obrazy?, przeł. Ł. Zaremba, Warszawa 2015
Pacewicz T., Trzy kręgi zagłady, „Kino” 1985, nr 9
Slide A., Nitrate Won’t Wait: A History of Film Preservation in the United States, Jefferson, NC – London 1992
The Lost World of Mitchell & Kenyon. Edwardian Britain on Film, red. V. Toulmin, P. Russell, S. Popple, London 2004
Zielinski S., Archäologie der Medien. Zur Tiefenzeit des technischen Hörens Und Sehens, Reinbeck 2002. Przekład polski: Archeologia mediów. O głębokim czasie technicznie zapośredniczonego słuchania i widzenia, przeł. K. Krzemieniowa, Warszawa 2010
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Marek Hendrykowski
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.