Abstrakt
The article describes the production and distribution of Ukrainian films and establishes scientific guidelines that will contribute to a comprehensive analysis of Ukrainian cinema in the intercultural space. An analytical method was used to develop this topic, which is necessary for studying the art history and cultural aspect of the problem. In addition, the author used the methods of systematization and generalization to argue for the originality of Ukrainian cinematography and its place in modern culture-creating processes. The scientific novelty of the study is that it describes the work of film directors whose films were created as international projects.
Bibliografia
Bakalchuk V., The formation of national identity as a component of the European cultural space: opportunities for co-production, “Strategic Panorama” 2018, no. 2, pp. 47–53
Kachkan A., Co-production in cinema opens Ukraine to the world, Radiosvoboda, 19.02.2016, https://www.radiosvoboda.org/a/27562939.html (accessed: 23.06.2022)
Kniebe T., Schiffsjunge im roten Abendkleid, Süddeutsche Zeitung, 19.05.2010, https://www.sueddeutsche.de/kultur/60-filmfestival-in-cannes-schiffsjunge-im-roten-abendkleid-1.896510 (accessed: 9.07.2022)
Pershko O., Co-production with Ukraine, Kino-teatr, 9.09.2019, https://kino-teatr.ua/uk/news/koproduktsiya-s-ukrainoy-10644.phtml (accessed: 14.07.2022)
Pidhora-Hviazdovskyi Ya., Co-production in Ukraine: examples of joint pro- duction, Detector.media, 2.02.2018, https://detector.media/rinok/article/134311/2018-02-0 (accessed: 24.06.2021)
Puchkov A., The persistent trolling of a trickster: The Metadramaturgy of Oleksandr Korniichuk, Kyiv 2021
Shyrokova V., Head of the State Film Agency, Pylyp Illienko: The world is forming the idea that Ukrainian cinema has been revived, Life.pravda, 15.09.2017, https://life.pravda.com.ua/culture/2017/09/15/226475/ (accessed: 3.07.2022)
Sliepak V.S., Ways of Ukraine’s integration into the world and European cinematographic space, http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tpdu_2014_3_39 (accessed: 10.07.2022)
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Halyna Pohrebniak

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).