Tom 34 Nr 43 (2023): The Special Issue: Ukraine in Flames
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
PRZESYŁANIE TEKSTÓW
Proces Recenzji
Lista recenzentów
Zasady etyki
Prawa autorskie
Polityka prywatności
Zespół redakcyjny
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Tom 34 Nr 43 (2023)
Opublikowany 2023 października 20
The Special Issue: Ukraine in Flames
Pełny numer
PDF
Ukraine in Flames
Redakcja Images
5-6
Introduction
PDF (English)
Ukraina w ogniu – wojna a tożsamość
Larysa Briukhovetska
9-28
War drama as a living reality
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.1
PDF (English)
Yuri Shevchuk
29-48
Filmmaking as Cultural Aggression
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.2
PDF (English)
Tetiana Mychajłowa
49-56
Triada obrazów akwatycznych jako podstawa integralności kompozycji filmu dokumentalnego Ołeksandra Awszarowa i Switłany Rudiuk Wasz Wasyl
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.3
PDF
Serhiy Marchenko
57-75
Non-fiction cinema of independent Ukraine
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.4
PDF (English)
Ukraińska kultura produkcji
Olena Rosinska, Marta Tymińska
79-95
Methods for designing strategic narratives in the description of the 2022 Russian-Ukrainian war in documentaries
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.5
PDF (English)
Halyna Pohrebniak
97-110
Ukrainian cinematography in the context of intercultural cooperation
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.6
PDF (English)
Bohdan Shumylovych
111-126
Cinematic Culture During the War in Ukraine: Surviving the Year of Brutalities
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.7
PDF (English)
Anna Huth
127-133
Professional situation of the Ukrainian actors during the Russian aggression against Ukraine
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.8
PDF (English)
W trybach historii
Joanna Wojnicka
137-156
Siergiej Paradżanow – reżyser kina ukraińskiego
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.9
PDF
Barbara Lena Gierszewska
157-172
Ukraiński ruch filmowy we Lwowie w latach 30. XX wieku
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.10
PDF
Roman Rosliak
173-194
Oleksandr Dovzhenko and the Soviet Secret Police
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.11
PDF (English)
Larysa Naumova
195-208
Oleksandr Dovzhenko, Ivan Kavaleridze, Leonid Skrypnyk: The avant-garde and philosophical explorations of Ukrainian filmmakers of the 1920s
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.12
PDF (English)
Dwugłos ukraińsko-polski
Liubov Krupnyk
211-226
Cinema and Polish-Ukrainian Relations Between the 1990s and 2010s
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.13
PDF (English)
Krzysztof Kornacki
227-245
Discourse and the Macabre. Creating an Image of the Past in the Film Hatred by Wojciech Smarzowski
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.14
PDF (English)
Author Gallery
Heorhij Jakutowycz, Serhij Jakutowycz
247-264
Heorhij Jakutowycz, Serhij Jakutowycz
PDF
Varia
Liubov Krupnyk
267-272
Rozmowa z Jerzym Hoffmanem
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.15
PDF
Liubov Krupnyk
273-278
Rozmowa z Krzysztofem Zanussim
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.16
PDF
Witold Stok
279-282
Ear to the ground. Searching for ourselves in each other
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.17
PDF (English)
Wojciech Sławnikowski
283-298
Filmowość Marii Antoniego Malczewskiego
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.18
PDF
Marek Hendrykowski
299-304
Okno McLuhana. McLuhan w teorii i praktyce. Jutro widziane dzisiaj
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.19
PDF
Andrzej Szpulak
305-318
Obrazy stalinizmu w twardym jądrze i na peryferiach. Kłopoty ze Sceną Faktu TVP (2006–2010)
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.20
PDF
Grażyna Gajewska
319-336
Ciała protetyczne w anglosaskich utworach fantastycznonaukowych. Ujęcie posthumanistyczne
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.21
PDF
Barbora Vinczeová
337-344
Religion, Female Sexuality and Magic in (Post)Modern Film
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.22
PDF (English)
Agata Jankowska
345-358
Images which are not there. The Representations of the Final Solution in the Examples of Son of Saul and Kornblumenblau
https://doi.org/10.14746/i.2023.34.43.23
PDF (English)
Noty o autorach
Redakcja Images
359-366
Noty o autorach
PDF
PDF (English)
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się