Abstrakt
Marshall McLuhan was one of the most significant and influential, not to mention popular, mass media researchers and commentators. The article offers a detailed introduction to the essential methodology of his works. By taking a fresh approach, this study explores and explains the basic structure of McLuhan’s method for describing, analysing and interpreting various themes and phenomena connected with media communication, emphasizing the key relationship between theory and practice as a way leading toward “understanding media”.
Bibliografia
Kulesza W., Efekt kameleona. Psychologia naśladownictwa, Kraków 2016
Maciąg R., Pragmatyka Internetu. Web 2.0 jako środowisko, Kraków 2013
Mattelart A., Społeczeństwo informacji. Wprowadzenie, przeł. J. Mikułowski Pomorski, Kraków 2004
McLuhan M., Understanding Media. The Extensions of Man. Routledge & Kegan Paul, London 1964. Przekład polski: Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka, wprow. L.H. Lapham, przeł. N. Szczucka, Warszawa 2004
Negroponte N., Being Digital, New York 1995
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Marek Hendrykowski

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).