Abstrakt
The thesis will focus on analysing what “ The Life Of Jesus” is about and how this is portrayed through the main character, Freddy. It will discuss the concept of the filmie character as a “common human being”, who does not have access to intellectual reflection and verbal articulation of emotional conflict and crisis, but who, at the same time, is capable of feeling a great deal. He feels the emotional conflict and crisis that make up the story. I will also attempt to step inside the same filmic character itself and analyse how to visualize the morals, ethics and emotions that the character cant verbalize or communicate in any direct or intellectual way. Bruno Dumont speaks about filming the inside of a person as his highest dream. I will discuss film directing using The Life Of Jesus as an example, but I will also draw on my own experiences as a filmmaker.Bibliografia
Films
Mouchette, Robert Bresson, France 1967 The Life of Jesus/La Vie de Jesus
Bruno Dumont, France 1998
Hadewijch, Bruno Dumont, France 2009
Outside Satan/Hors Satan, Bruno Dumont, France 2011
The Elephant Man, David Lynch, USA 1980
Forrest Gump, Robert Zemeckis, USA 1994
Literature
Borsboo A., 1988, The Savage in European Social Thought: A Prelude to the Conceptualization of the Divergent Peoples and Cultures of Australia and Oceania, KILTV.
Bresson R., 1977, Notes On Cinematography, Urizen Books New York.
Rousseau, J.-J., 1992, Discourse on the Origin of Inequality, Hanover.
Vermes G., 2001, Jesus the Jew. London.
Wood A.W., 2008, Kantian Ethics, Cambridge.
Web pages & articles
Conterio M., 2008, An Interview with French filmmaker Bruno Dumont,
http://scene360.com/articles/550/an-interview-with-french-filmmaker-bruno-du-mont/>, [dostęp: 4.07.2008].
Hall T., 2010, A conversation with Bruno Dumont,
http://hammertonail.com-beta.com/interviews/a-conversation-with-bruno-dumont/>, [dostęp: 22/12/2010].
Hughes D., 2002, Bruno Dumont’s Bodies,
http://sense-sofcinema.com/2002/feature-articles/dumont_bodies/>, [dostęp: 13.03.2002].
McGregor C., 1972, Nice Boy from the Bronx?, ”The New York Times” 30.01.1972.
Pichené J., Devanne L., 2003, Bruno Dumont, cinéaste, interview issued for cinéma Désaxés and radio Libertaire, 14.09.2003, http://www.arkepix.com/kinok/Bruno%20DUMONT/dumont_interview.html>.
Walsh D., 1997, Interview with Bruno Dumont – Director of “The Life of Jesus”, [source page no longer exists].
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).