Parodia flmowa
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- J. Ziomek, Parodia jako problem retoryki, w: idem, Powinowactwa literatury, PWN, Warszawa 1982.
- H. Markiewicz, parodia a inne gatunki literackie („Dialog” 1967, nr 12)
- D. Harries, Konserwatywne transgresje i kanoniczne konkluzje, przeł. G. Nadgrodkiewicz [fragment książki Film Parody, British Film Institute, London 2000], „Kwartalnik Filmowy” nr 56, 2006.
- M. Głowiński, O intertekstualności, „Pamiętnik Literacki” 1989, z. 4–5.
- L. Hutcheon, A Theory of Parody: The Teachings of Twentieth-Century Art Forms, Methuen, New York– London 1985, s. 4
- D. Sasson, Mona Lisa. Historia najsłynniejszego obrazu świata, przeł. J. Mariański, Rebis, Poznań 2003.
- M. Bachtin, Twórczość Franciszka Rabelais’go a kultura ludowa średniowiecza i renesansu, przeł. A. i A. Goreniowie, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1975.
- M. Hendrykowskiego Catharsis, Cinema and Contemporary Man („Images”, Special Issue: The Ancient World in Media, vol. I, 2003, nr 1–2)
- A. Szpulak, Filmy Wojciecha Marczewskiego (Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2009, s. 254.
- W. Benjamin, Karl Kraus, przeł. A. Lipszyc, „Literatura na Świecie” 2011, nr 5–6.
- L. Hutcheon, Historiograficzna metapowieść: parodia i intertekstualność historii, przeł. J. Margański, w antologii: Postmodernizm. Antologia przekładów, oprac. i red. nauk. R. Nycz, Wydawnictwo Baran i Suszczyński, Kraków 1996, cyt. s. 397–398.
- L. Hutcheon, Ironia, satyra, parodia – o ironii w ujęciu pragmatycznym, przeł. K. Górska, w zbiorze: Ironia, red. M. Głowiński, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2002.