Abstrakt
Dorot Ruth, Mosaic of Israel’s landscapes as an expression of geographical, cultural, and religious diversity. “Images” vol. XXV, no. 34. Poznań 2019. Adam Mickiewicz University Press. Pp. 87–113. ISSN 1731-450X. DOI 10.14746/i.2019.34.06.
Israel is tiny in its dimensions, yet huge in the spectrum of its landscapes. It is ancient in its history, yet young as a state. In honor of the 70th independence day of the State of Israel, celebrated in 2018, this paper presents a mosaic of 12 landscape paintings, from the country’s most southern point to the most northern one, by Israeli artists who represent, in diverse styles, the state’s geographic and historic wealth in a visual-artistic sense.
Bibliografia
Agnon S., A Guest for the Night, Tel Aviv 1938
Amishai Maisels Z., Past and Present Came Together – Ardon’s Work, Catalog of Ardon’s 1985 exhibition, Tel Aviv 1985
Ben Ezer E., Between the Sand and the Blue Skies, Tel Aviv 1980
Ben Ezer E., Lectures in Tel Aviv, “Beit Hakibbutz Ha’artsi” 1992, March 24
Ben Ezer E., Nachum Guttman, Tel Aviv 1997
Binyamin T., Dorit L., Gideon O., The Story of Art in Israel, Ben Shemen 1991
Brightberg S., The National Painter, “Dapei Massa, Davar” daily newspaper, 1973, May 4
Feingersh O., Israeli Landscape (Exhibition Catalogue), Hulon 1989
Feingersh O., To Lick Fire, Retrospective Exhibition: 1964–2014, Catalog, Ra’anana: The Municipal Gallery in Beit Yad Lebanim, September 2014
Forer R., Israeli Painting: From Post Impressionism to Post Zionism, New York 1998
Gang R., “Heetamkut” March 2013, 15
Gang R., Across Nature – Silence and Infinity, Ground for Action, “Tarbut” 2002, April 26
Gang R., The Communication Channel, 2010, April
Garboz Y., [in:] Reuven Rubin – A Place, A Dream, ed. C. Rubin, Tel Aviv 2006
Giladi D., Mordechai Levanon, Artist and His Work, Jerusalem 1970
Giladi D., Tracks in Art 82 Painters in Israel, Tel Aviv 1989
Gutkind N., Nachum Guttman: The Enchanted Realist, “Hatsofeh” 1969 June 20
Katz K., Interview with Modechai Ardon, “Ariel” 1963
Klimovitch T., “Haifa Weekly” 2016, August 13, <http://klim-reporter.com/20154.html>
Lewis R.L., Lewis S.I., The Power of Art, Belmont, CA, 2009
Manor D., Pink Light: Ludwig Blum’s Desert Paintings, Be’er Sheva 2014
Manor D., The Painting of Ludwig Blum, Tel Aviv 2009
Maor H., MaorArt, Michael Kovner – Across the Cliff, <http://www.maorart.com/about-4>
Meetings with a Poetess, eds R. Karton-Blum, A. Wiseman, Tel Aviv and Jerusalem 2000
Mendelson M.L., Marcel Janco, trans. V. Schwartz, Tel Aviv 1963
Ofrat G., Mordechai Levanon: The Mountain and the Palace, “Hamachsan” 2010, December 21
Ofrat G., Roots and Extraction, “Hamachsan” 2010, December 23
Ofrat G., Dorit L., The Story of Israeli Art, Ramat Gan 1991
Roth B., The Jewish Art, Tel Aviv 1956
Sallis J., Klee’s Mirror, New York 2015
Schwarz A., Mordechai Ardon: The Colors of Time, Tel Aviv 2003
Tamuz B., Levita O., Ofrat G., The Story of Israeli Art: From Bezalel in 1906 to the Present, Tel Aviv 1980
Tsur U., Shuts One Eye – An Innocent Exhibition: From the Innocent Look to the Innocence in Death, “Kol Hanegev”, “Ha’aretz” 2002, April 26
Yaffeh A., Marcel Janco, Tel Aviv 1982
Yellin Z., The Art of Nature: A Universal Subject, “Wildlife Art Magazine” 2005, January-February
Zalmona Y., One Hundred Years of Israeli Art, Jerusalem 2015
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).