Tom 25 Nr 34 (2019): Israel in Audio/Visual Culture
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
PRZESYŁANIE TEKSTÓW
Proces Recenzji
Lista recenzentów
Zasady etyki
Prawa autorskie
Polityka prywatności
Zespół redakcyjny
Kontakt
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Tom 25 Nr 34 (2019)
Opublikowany 2019 czerwca 15
Israel in Audio/Visual Culture
Ilan Avisar, Marek Każmierczak
5-12
Israel in audio/visual culture: An (non-obvious) introduction
PDF (English)
Zvi Orgad
15-27
Synagogue paintings as indicating a!developing conception of national redemption
https://doi.org/10.14746/i.2019.34.01
PDF (English)
Ilan Avisar
29–44
The national and the popular in Israeli cinema
https://doi.org/10.14746/i.2019.34.02
PDF (English)
Carrie Bettel
45-55
The success of Adi Nes’s "ctional photographic portraits: "gures of alterity and the utilization of memories in visual self-portraiture
https://doi.org/10.14746/i.2019.34.03
PDF (English)
Marek Hendrykowski
59-68
Reality as a feeling – a feeling as reality. On the film by Joseph Cedar, Footnote
https://doi.org/10.14746/i.2019.34.04
PDF (English)
Yael Ben-Moshe , Tobias Ebbrecht-Hartmann
69–86
Terror films: The socio-cultural reconstruction of trauma in contemporary Israeli cinema
https://doi.org/10.14746/i.2019.34.05
PDF (English)
Ruth Dorot
87-113
Mosaic of Israel’s landscapes as an expression of geographical, cultural, and religious diversity
https://doi.org/10.14746/i.2019.34.06
PDF (English)
Sylwia Szykowna
115–124
Art as a laboratory – Guy Ben-Ary’s work
https://doi.org/10.14746/i.2019.34.07
PDF (English)
Author Gallery
Adi Nes
125-136
Images
PDF (English)
Varia
Hanna Przybysz
137-147
Artysta jako nieświadomy neurobiolog. Filmoznawczo-neurokognitywistyczna analiza myśli Hugo Münsterberga i Lwa Kuleszowa
https://doi.org/10.14746/i.2019.34.08
PDF
Nikica Gilić
148-154
Modernizm a film autorski lat sześćdziesiątych w Chorwacji
https://doi.org/10.14746/i.2019.34.09
pdf
Tomasz Kłys
155-162
Fiancées and widows: women’s encounters with death in the silent films of Fritz Lang
https://doi.org/10.14746/i.2019.34.10
PDF (English)
Artur Borowiecki
163-171
Neoserial, serial premium czy post soap opera? W poszukiwaniu wyznaczników dla seriali nowej generacji
https://doi.org/10.14746/i.2019.34.11
PDF
Urszula Tes
172-179
Human on fire as a gesture of self-offering in Polish documentary films
https://doi.org/10.14746/i.2019.34.12
PDF (English)
Kamila Kulessa
180-188
Odcieleśnione ciało w filmie Nakarmić kruki Carlosa Saury
https://doi.org/10.14746/i.2019.34.13
PDF
Noty o autorach
. .
189-191
Noty o autorach
PDF
. .
192-194
Notes about authors
PDF (English)
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się