Abstract
The article is an attempt to describe the essence of interactive television based on the example of aMazingTV – the first interactive channel in Poland, established by Multimedia Polska in September 2009. The author presents the development of interactivity in life, art and media and reflects on the future of one of the most important features of the so-called new media.
References
Badzińska E., Media interaktywne warunkiem skutecznej komunikacji społecznej, <http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171259733> [dostęp: 17.04.2018]
Castells M., Społeczeństwo sieci, Warszawa 2007
Downes E.J., McMillan S.J., Defining interactivity: A qualitative identification of key dimensions, “New Media and Society” 2000, nr 2
Głowacz F., Dogoń klienta i zarób, „Marketing w Praktyce” 2011, nr 11, s. 24–41
Jenkins H., Kultura konwergencji: zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa 2007
Kluszczyński R.W., Film – wideo – multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Warszawa 1999
Kluszczyński R.W., Sztuka interaktywna, Warszawa 2010
Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006
Pisarski M., Xanadu. Hipertekstowe przemiany prozy, Kraków 2013
Projektowanie interakcji, wywiad z I. Knowles, V. Sowerwine i M. Gingoldem przeprowadzony 30 sierpnia 2012 podczas festiwalu Ars Electronica w Linz, w Austrii przez Agnieszkę Słodownik.<http://www.dwutygodnik.com/artykul/3987 projektowanie--interakcji.html> [dostęp: 13.04. 2018]
Raczek M., Interakcja czy sterowanie – polska sztuka przełomu XX i XXI wieku w dyskursie z odbiorcą, [w:] Estetyka wirtualności, red. M. Ostrowicki, Kraków 2005, s. 277–293
Składanek M., Hipertekst. Pewna historia, „Przegląd Kulturoznawczy” 2014, nr 2 (20) s. 259–264
Szpunar M., Czym są nowe media – próba konceptualizacji, „Studia Medioznawcze” 2008, 4 (35), s. 1–40
Wejman K., Interaktywna sztuka nowych mediów – eksperyment na ciele odbiorcy, „Naukowy Przegląd Dziennikarski” 2013, nr 4, s. 1–17
Zająkała M., Rozwój i standardy telewizji interaktywnej,<https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rozwoj-i-standardy-telewizji-interaktywnej> [dostęp:3.04.2018]
License
Authors
Authors of texts accepted for publication in Images are required to complete, sign and return to the editor's office the Agreement for granting a royalty-free license to works with a commitment to grant a CC sub-license.
Under the agreement, the authors of texts published in Images grant the Adam Mickiewicz University in Poznań a non-exclusive, royalty-free license and authorize the use of Attribution 4.0. License (CC BY 4.0). Creative Commons sub-license.
The authors retain the right to continue the free disposal of the work.
Users
Interested Internet users are entitled to use works published in Images since 2016, for non-commercial purposes only, under the following conditions:
- attribution - obligation to provide, together with the distributed work, information about the authorship, title, source (link to the original work, DOI) and the license itself.
- no derivatives - the work must be preserved in its original form, without the author's consent it is not possible to distribute the modified work, such as translations, publications, etc.
Copyrights are reserved for all texts published before 2016.
Miscellaneous
Adam Mickiewicz University in Poznań retains the right to magazines as a whole (layout, graphic form, title, cover design, logo etc.).