Abstrakt
Guerilla Tv and video art as a tool in the fi ght against the television establishment in USAAn article is based on the issue of the main mediated model of one-way communication connected with the mass media and looks at the problem of television networks in USA in the 1960s and 70s, which was highly influential. This political and cultural situation had been developing out of techni- cal innovations and become a point of departure for considering alternative video communication, which stood up against the institutionalized television regime. At this time, video art and especially Guerilla Tv were the bearers of the new communication order, at the same time breaking the imposed socio-political discourse.
Bibliografia
Ant Farm, 2016 „Video Data Bank”, http://www.vdb.org/artists/ant-farm> [dostęp: 7.01.2016].
Antin D., 1986, Video: The distinctive features of the medium, w: Video Culture: A Critical Investigation, ed. J.G. Hanhardt, New York.
Boyle D., 1992, From Portapak To Camcorder: a brief history of Guerrilla Television, „Journal of Film and Video”, vol. 44, nr 1–2 (40545), http://www.exper-imentaltvcenter.org/portapak-camcorder-brief-history-guerrilla-television> [dostęp: 7.01.2016].
Kimball W., 2008, Their Own Private Lanesville: The Videofreex on a Decade of Pirate Tv in the Catskills, „Art F City”, http://artfcity.com/2014/10/08/their-own-private-lanesville-the-videofreex-on-a-decade-of-pirate-tv-in-the-catskills> [dostęp: 7.01.2016].
Kluszczyński R.W., 2002, Film – wideo – multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Kraków.
Krajewski P., 2012, Krótka historia instalacji wideo, Wrocław.
Levinson P., 1999, Miękkie ostrze, Warszawa.
Manovich L., 2001, Ku archeologii ekranu komputerowego, w: Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, red. A. Gwóźdź, Kraków.
Media Burn. Ant Farm: Chip Lord, Doug Michels, Curtis Schrier, Uncle Buddie, „Electronic Arts Intermix” 2016, http://www.eai.org/title.htm?id=1823> [dostęp: 7.01.2016].
Meigh-Andrews C., 2014, A History of Video Art, 2nded., New York.
Mersch D., 2010, Teorie mediów, Warszawa.
Molęda-Zdziech M., 2001, Socjologiczna problematyka komunikowania masowego, w: Media, komunikacja, biznes elektroniczny, red. B. Jung, Warszawa.
Number of Tv households in America, 1978, http://www.tvhistory.tv/Annual_Tv_Households_50-78.JPG> [dostęp: 7.01.2016].
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).